1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Initiative Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • مدیریت بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمینه استاندارد سازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • Nano Proceedings

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

نقش حساس خرده‌فروشان در توسعه فناوری‌نانو

موضوع : کسب و کار - بازار - صنعت و بازار کلمات کلیدی : محصولات مبتنی بر نانو - خرده فروش تاریخ خبر : 1388/11/20 تعداد بازدید : 1275

به گفته روبرت مادلین، مدیر کل DG Sanco کمیسیون اروپا، خرده‌فروشان و سوپرمارکت‌ها باید در تشریح ریسک‌ها و مزایای کاربردهای مختلف فناوری‌نانو پیشگام باشند.

به گفته روبرت مادلین، مدیر کل DG Sanco کمیسیون اروپا، که در نشست خرده‌فروشان اروپا در بروکسل سخنرانی می‌کرد، خرده‌فروشان و سوپرمارکت‌ها باید در تشریح ریسک‌ها و مزایای کاربردهای مختلف فناوری‌نانو پیشگام باشند. وی با اشاره به توسعه غذاهای تعدیل شده از نظر ژنتیکی (GM) در دهه 1990، خاطر نشان کرده است که در این دهه، سوپرمارکت‌ها به جای هدایت و راهبری مردم، بیشتر تلاش کردند، همرنگ جماعت شوند و نقش هدایت‌گری و اطلاع‌رسانی را فراموش نمودند.

در مورد غذاهای GM، خرده‌فروشان از نظرات مشتریان خود تبعیت کرده و با توجه به عدم استقبال مردم از چنین محصولاتی، آنها را در مغازه‌های خود عرضه نمی‌کردند. این وضعیت در مورد سایر فناوری‌های نوین نیز می‌تواند روی دهد.

به گفته مادلین، خرده‌فروشان قدرتمند باید دیدگاه بلندمدت داشته و نقش آنها در راهبرد 2020 اتحادیه اروپا مشخص باشد. به اعتقاد وی، بدون مشارکت و نقش فعال خرده‌فروشان در اطلاع‌رسانی به عامه مردم، تشویق نوآوری در اروپا در حوزه فناوری‌های نوین بسیار دشوار است. بر اساس اظهارات وی، در صورتی که بازار آمادگی پذیرش و فروش محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین را نداشته باشد، توسعه چنین محصولاتی بی‌معنی خواهد بود.

به طور معمول، اکثر مردم مخالف توسعه علوم جدید نیستند. اما آنها می‌خواهند از مزایای این علوم مطلع شده و بدانند که آیا فناوری‌های نوظهور با ارزش‌های آنها سازگاری دارد یا نه؟ یکی دیگر از مشکلات توسعه فناوری‌های جدید، ضعف اطلاع رسانی شرکت‌های بزرگ به خرده‌فروشان است.