1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Initiative Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمیته استانداردسازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

دوره توان افزایی کارشناسان رسانه‌ای فناوری نانو برگزار شد

موضوع : آموزش و ترویج تاریخ خبر : 1394/06/23 تعداد بازدید : 1317

ستاد توسعه فناوری نانو با هدف توانمندسازی کارشناسان رسانه‌ای رسانه‌های عمومی و در راستای افزایش آشنایی آنان با فناوری نانو اقدام به برگزاری «دوره توان‌افزایی کارشناسان رسانه‌ای فناوری نانو» نمود.

ستاد توسعه فناوری نانو با هدف توانمندسازی کارشناسان رسانه‌ای رسانه‌های عمومی و در راستای افزایش آشنایی آنان با فناوری نانو اقدام به برگزاری «دوره توان‌افزایی کارشناسان رسانه‌ای فناوری نانو» نمود.

در این دوره آموزشی دو روزه ۴۰ نفر از خبرنگاران و کارشناسان رسانه‌های مختلف مکتوب از جمله خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و همچنین صدا‌و‌سیما شرکت داشته و با مباحث مختلف و مرتبط فناوری نانو آشنا شده‌اند.

در اولین روز برگزاری این دوره کارگاه «گذری بر فناوری نانو در ایران‌» توسطه دکتر سلطانی، مدیر دبیرخانه ستاد فناوری نانو برگزار شد و مباحثی چون آغاز فناوری نانو در کشور و دستاوردهایی که هم اکنون در حوزه‌های مختلف این فناوری به دست آمده مطرح گشت.

همچنین کارگاه آموزش فناوری نانو جهت آشنایی مباحث علمی فناوری نانو نیز توسط آقای حسینی نسب‌، سرپرست علمی المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو برگزار شده است.

در راستای آشنایی با محصولات تجاری شده و موفقیت‌های کسب شده در حوزه تجاری‌سازی فناوری نانو نیز‌، مباحثی با عنوان «تجربیات موفق صنعت‌گران فناوری نانو» توسط  خانم دکتر قمی‌، مدیر عامل شرکت اکسیر نانو سینا و آقای نادر نادری مدیر عامل شرکت فناوران نانو مقیاس برای اصحاب رسانه ارائه شد.

شایان ذکر است در روز دوم دوره توان افزایی اصحاب رسانه نیز کارگاه سطح‌بندی فناوری نانو در ایران برگزار و خبرنگاران با مدل چهار مرحله‌ای سطح فناوری ( توسعه فناوری‌، توسعه محصول، راه‌اندازی خط تولید و توسعه بازار) آشنا شدند.

گفتنی است، مدل‌های مختلفی در راستای تجاری‌سازی فناوری و طی شدن چرخه عمر هر محصول وجود دارد که در این خصوص ستاد توسعه فناوری نانو به منظور تشخیص دقیق‌تر جایگاه محصول و ارائه بهتر خدمات، مدلی خاص و مشخص برای محصولات حوزه فناوری نانو تدوین کرده است. در این مدل هر محصول در چرخه عمر خود چهار عرصه «توسعه فناوری» ، «توسعه محصول»‌، «توسعه تولید» و «توسعه بازار» را طی می‌کند‌.

لازم به ذکر است، این دوره در روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور‌ماه در محل مجموعه عصر انقلاب پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران  برگزار شده است.