1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Innovation Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمیته استانداردسازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

فروش فناوری ضدجعل کره‌جنوبی به دو شرکت چینی

موضوع : صنعت و بازار کلمات کلیدی : فروش فناوری ضدجعل - نانوذرات - برچسب M-Tag تاریخ خبر : 1395/02/06 تعداد بازدید : 1264

یک شرکت کره‌ای که صاحب فناوری ضدجعل مبتنی بر نانوذرات است، با انعقاد قراردادی این فناوری را به دو شرکت چینی واگذار کرده است. این شرکت‌ها، در حوزه تولید نوشیدنی فعالیت دارند که از این برچسب‌ها برای حفظ نام تجاری‌ خود و ممانعت از جعل نام خود استفاده خواهند کرد.

نانوبریک (Nano Brick) یک شرکت کره‌ای در حوزه فناوری‌های ضدجعل است. این شرکت اخیراً موفق به فروش فناوری M-Tags خود به یک شرکت چینی شده‌است. این شرکت چینی یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان نوشیدنی در این کشور است که از این برچسب‌ها برای ممانعت از جعل نام تجاری خود در محصولات استفاده می‌کند.
مبلغ این قرارداد 470 هزار یوآن (72 هزار دلار آمریکا) در سال است که براساس آن شرکت نانوبریک فناوری خود را برای حفاظت از نام تجاری این شرکت چینی، در اختیار آنها می‌گذارد.
این دومین قرارداد فروش شرکت نانوبریک است. اولین قرارداد این شرکت مربوط به شرکت شاندونیگ جینگژی است که ماه گذشته منعقد شد. این شرکت نیز در حوزه تولید نوشیدنی فعالیت دارد.
این برچسب بسیار نازک که به M-Tag شهرت دارد، اولین فناوری ضدجعل جهان است که می‌توان با استفاده از میدان مغناطیسی، الگوها و تغییر رنگ‌هایی در آن ایجاد کرد. در این فناوری از نانوذرات استفاده شده است.
برای استفاده از این فناوری، کافی است که یک نوار مغناطیسی روی برچسب مورد نظر قرار داده شود. اگر نانوذرات پخش شده، منظم قرار گرفتند، محصول است در غیر این صورت، تقلبی است.
یکی از مسئولان شرکت نانوبریک می‌گوید که صنایع مواد غذایی و نوشیدنی توجه خاصی به این فناوری دارند. در حال حاضر در صنعت نوشیدنی چین، از هولوگرام، جوهر فلورسانس، کد پاسخ سریع (QR)، شناسایی از طریق فرکانس رادیویی (RFID) استفاده می‌‌شود. همه این فناوری‌ها با مشکلاتی روبرو هستند. این فناوری جدید می‌تواند مشکلات موجود در این مسیر را حل کند.