1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Initiative Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • مدیریت بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمینه استاندارد سازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • Nano Proceedings

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

دانشجویی که صنعت «خودرو الکتریکی» انگلستان را متحول خواهد کرد

موضوع : حمل و نقل - گرافن کلمات کلیدی : خودرو الکتریکی - باتری - استفاده از گرافن تاریخ خبر : 1395/10/22 تعداد بازدید : 455

دانشجوی سال دوم رشته مهندسی مکانیک دانشگاه ساسکس انگلستان به دلیل طراحی نانوباتری با قابلیت شارژ سریع که ظرفیت انرژی بالایی نیز دارد، موفق به دریافت جایزه‌ای از سوی صنعت خودروسازی این کشور شده‌است. او با حمایت از این صنعت در حال پیاده‌سازی ایده خود و ساخت باتری مورد نظر است. درصورت تولید این باتری، چالش بزرگی در صنعت خودروهای برقی حل می‌شود.

دانشجوی رشته مهندسی دانشگاه ساسکس موفق به دریافت جایزه ملی صنعت خودرو انگلستان شد. این دانشجو باتری جدیدی طراحی کرده که می‌تواند صنعت خودروهای برقی را متحول کند.
جوش دی وت، دانشجوی سال دوم رشته مهندسی مکانیک است. او مفهوم جدیدی در طراحی باتری ارائه کرده که می‌تواند زمان شارژ را در خودروها به شدت کاهش دهد. برای این کار، دی وت جایزه Autocar-Courland Next Generation Award 2016 را به خود اختصاص داده است.
باتری‌های رایج بسیار سنگین و بزرگ هستند و زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز دارند و در عین حال به سرعت انرژی خود را از دست می‌دهند. این مشکلات و چالش‌هایی است که صنعت خودروسازی با آن روبرو بوده که برای توسعه و رشد خودروهای برقی باید بر آن غلبه کرد.
دی وت در این طراحی خود از گرافن استفاده کرده است. او می‌گوید: «باتری خودرویی که حاوی گرافن باشد زمان بسیار کمی برای شارژ نیاز داشته و انرژی بیشتری را در خود نگه می‌دارد. چنین باتری ارزان‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر از باتری‌های رایج خواهد بود.»
دلیل این موضوع آن است که گرافن یک ماده با رسانایی و استحکام بالا بوده که در عین حال وزن کمی دارد. برای تولید باتری مقدار بسیار کمی از این ماده لازم است.
دی وت در دانشگاه مهندسی برق و اطلاعات دانشگاه ساسکس مشغول به تحصیل بوده و در حال حاضر در شرکت تولیدکننده موتورهای الکتریکی یاسا (YASA) فعالیت دارد. در بهار سال 2017، او یک تور کاری شش ماهه از شرکت‌های صاحب نامی همچون هندا، جگوارلندرور، مکلارن، نیسان، پژو و تویوتا سپری خواهد کرد.
این دانشجو در حال کار با انکولاتر کسب و کار دانشگاه ساسکس است تا نمونه اولیه این باتری گرافنی را تولید کند. دی وت می‌گوید: «در یک دورنما، تولید این باتری کاری چالش برانگیز است اما با این حمایت انجام شده و برنامه‌ای که تدارک دیده شده، من شرایط لازم برای پیاده‌سازی ایده خود را بدست می‌آورم. برای من بسیار هیجان‌انگیز است که با شرکت‌های تولیدکنندگان صاحب نام جهان در این پروژه همکاری داشته باشم.»
مقالات آموزشی مرتبط