1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Initiative Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • مدیریت بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمینه استاندارد سازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

عرضه تلویزیون 4K با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی

موضوع : کسب و کار کلمات کلیدی : استفاده از نقاط کوانتومی - تلویزیون‌های QLED - نانونمایشگر تاریخ خبر : 1396/01/21 تعداد بازدید : 203

شرکت چینی هایسنس تلویزیون جدید خود که با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی ساخته شده، را به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت بعد از خرید نام تجاری شارپ و استفاده از نام تجاری این شرکت، قصد دارد حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشد.

شرکت هایسنس (Hisense) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون در چین است که به همراه شرکت تی‌سی‌ال (TCL) در حال رشد در بازار آمریکای شمالی است. هایسنس مدل‌های جدیدی از محصولات خود را به بازار عرضه کرده است که در آنها از نقاط کوانتومی، فناوری Dolby Vision و رابط Roku استفاده شده است. این شرکت برای تابستان سال جاری به دنبال ارائه تلویزین 100 اینچی به قیمت 13000 دلار است.
هایسنس این فناوری جدید در تولید تلویزیون‌ها را در حالی به کار می‌گیرد که احتیاط و محافظه کاری در سیاست توسعه فناوری این شرکت نسبت به دیگر رقبا دیده می‌شود. برای مثال، مدل R8 که فناوری Dolby Vision را داراست و مدل‌های H10 و P9500 که از فناوری‌ نقاط کوانتومی برخوردار است، زمانی به بازار عرضه خواهد شد که یک سال است رقبا این فناوری‌ها را به بازار وارد کرده‌اند. تنها گذشت زمان است که می‌تواند نشان دهد فناوری مورد استفاده در تلویزیون پرچم‌دار هایسنس، یعنی مدل H10D، می‌تواند بر رقبا غلبه کند یا خیر، در حالی که رقبایی نظیر سونی و سامسونگ در این حوزه محصولات قدرتمندی دارند.
در حال حاضر شرکت هایسنس در مسیر صحیحی قرار دارد به ویژه با محصولات Sharp خود که وارد بازار کرده است. این شرکت نام تجاری شارپ را در سال 2015 خریداری کرد تا تلویزیون‌های خود را با استفاده از این نام تجاری و بهره‌گیری از فناوری این شرکت تولید کند. هایسنس روی کارخانه این شرکت در مکزیک سرمایه‌گذاری کرده تا نام تجاری شارپ را از نو اعتبار ببخشد.
مسئولان شرکت هایسنس امیدوارند که با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی بتوانند بهبود چشمگیری در تلویزیون‌های خود ایجاد کنند.