1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Initiative Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • مدیریت بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمینه استاندارد سازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

لامبورگینی با کمک MIT نانوابرخازن می‌سازد

موضوع : صنعت و بازار کلمات کلیدی : ابرخازن - گرافن - همکاری مشترک تاریخ خبر : 1396/09/13 تعداد بازدید : 156

شرکت لامبورگینی با همکاری MIT پروژه سه ساله‌ای را آغاز کرده که قرار است در آن ابرخازنی برای استفاده در ابرماشین‌های این شرکت ساخته شود. این ابرخازن با استفاده از گرافن ساخته می‌شود.

لامبورگینی با همکاری مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) همکاری مشترکی را آغاز کرده که در قالب آن قرار است ابرخازن مبتنی بر گرافن ساخته شود. این ابرخازن گرافنی ماحصل پروژه‌ای سه ساله خواهد بود که توسط لامبورگینی و MIT ساخته شده و قرار است در خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد.
این همکاری مشترک میان لامبورگینی و MIT می‌تواند بعد از سه سال نیز ادامه پیدا کند، چرا که در این قرارد زمانی برای پایان همکاری درج نشده است.
ابرماشین لامبورگینی موسوم به ترزو میلنو که قرار است مجهز به ابرخازن گرافنی شود، درصورت وارد شدن به بازار می‌تواند تأثیرشگرفی روی بازار داشته باشد. این خودرو به‌صورت تمام الکتریکی بوده و در آن به ‌جای باتری‌های سنگین، از ابرخازن‌های بسیار قدرتمند استفاده شده است.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط این گروه، قرار است از گرافن برای ساخت ابرخازن استفاده شود. جزئیات مربوط به این فناوری هنوز منتشر نشده است و باید منتظر بود تا اطلاعات بعدی درباره جزئیات کار منتشر شود.
در بدنه این خودرو از الیاف کربنی استفاده شده که لامبورگینی در آن تخصص داد. این الیاف کربنی منجر به کاهش محسوس وزن در بدن خودرو خواهد شد.
در این پروژه مشترک قرار است پنل‌های کربنی ساخته شود که از آن می‌توان به عنوان ذخیره‌کننده انرژی استفاده کرد.
لامبورگینی و MIT قصد دارند تا روی خودروهایی با قابلیت خودترمیم شوندگی کار کنند. بدنه این خودروها به گونه‌ای طراحی شده که قادر است آسیب‌های کوچک را شناسایی و آن را ترمیم کند. برای ترمیم نیز از میکروکانال‌هایی که در بدنه خودرو قرار داده شده استفاده می‌شود. در این میکروکانال‌ها موادی قرار داده می‌شود که امکان خودترمیم‌شوندگی را فراهم می‌کنند.
مقالات آموزشی مرتبط