1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Innovation Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمیته استانداردسازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، گام به گام به سوی نانویی شدن

موضوع : صنعت و بازار کلمات کلیدی : محصولات تاریخ خبر : 1397/07/24 تعداد بازدید : 144

با تلاش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، محصولات نانویی ساخت ایران در حال راهیابی به این فروشگاه‌هاست.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با همکاری شرکت مهندسی نوآوران ژرفانگر به عنوان کارگزار ستاد، فرایندی را به منظور عرضه محصولات نانویی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه آغاز کرده و پیگیری می‌کند. ماحصل این فرایند تاکنون، تفاهم برای عرضه 150 محصول نانویی 18 شرکت دانش بنیان در پنج شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه بوده است.

فاضلی، مدیر عامل شرکت مهندسی نوآوران ژرفانگر، عدم شناخت مردم نسبت به محصولات نانویی را از مهم‌ترین عوامل عدم استقبال مناسب از این محصولات عنوان کرد و افزود: « محصولات دانش بنیان نانویی تا کنون از بستر مناسب برای معرفی خود به بازار بی‌بهره بوده‌اند. از سوی دیگر، به دلیل وجود انواع محصولات با برندهای شناخته شده در بازار، مشتری عملاً رغبتی برای استفاده از محصولات دانش بنیان ندارد. یکی از راهکارها برای افزایش تمایل به خرید محصولات نانویی، کاهش فاصله زمانی مابین انتخاب محصول و خرید آن است که این مهم از طریق افزایش دسترسی امکان‌پذیر است. در واقع هدف ما از آغاز و پیگیری این فرایند، افزایش دسترسی عموم مردم به محصولات نانویی بوده است.»

وی ادامه داد: « فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند دسترسی قابل قبولی برای محصولات نانویی ایجاد کنند. بدین منظور تلاش کردیم تا با برقراری ارتباط با فروشگاه زنجیره‌ای رفاه و انعقاد تفاهم‌نامه با این فروشگاه، محصولات نانویی ایرانی را وارد سبد فروش فروشگاه کنیم.»

وی در مورد نوع محصولاتی که در فروشگاه عرضه خواهد شد گفت: « کالاهای مصوب در سه دسته آرایشی و بهداشتی، منسوجات و لوازم خانگی خواهد بود که شامل شوینده‌ها، اسپری‌های آنتی باکتریال یا آب گریزها، لباس و حوله و جوراب ، ظروف آشپزخانه ضد لک که با فناوری نانو بهبود یافته‌اند است.»
خراسانی قیمت این محصولات را رقابتی دانست و گفت: « با ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در تفاهم‌نامه شرط کردیم که قیمت اعلامی نسبت به قیمت بازار کمتر باشد.»

به گفته فاضلی در حال حاضر 150 محصول نانویی از 18 شرکت در حوزه لوازم خانگی، شامل پلاستیک‌های بسته‌بندی و ظروف آشپزخانه، حوزه منسوجات شامل لباس، حوله، ملحفه و جوراب و حوزه آرایشی بهداشتی شامل شوینده‌ها و اسپری‌های پاک‌کننده و اسکاچ‌های آنتی باکتریال در پنج شعبه از فروشگاه زنجیره‌ای رفاه استان تهران عرضه می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود تا انتهای ماه آینده تمامی شعب استان های تهران و البرز به فروشندگان محصولات نانویی ایرانی تبدیل شده و در پایان سال جاری، این تعداد به سی شعبه در سراسر کشور برسد.