تأمین ده میلیون دلار از سرمایه مورد نیاز شرکت ‌Nanochip توسط اینتل

شرکت اینتل ۶۰% از پانزده میلیون دلار سرمایه مورد نیاز شرکت Nanochip، یکی از تولید کنندگان تراشه‌های حافظه‌ای، را تأمین کرد.

شرکت اینتل ۶۰ درصد از پانزده میلیون دلار سرمایه مورد نیاز شرکت نانو چیپ (Nanochip)، یکی از تولید کنندگان تراشه‌های حافظه‌ای، را تأمین کرد.
نانو چیپ اخیراً در زمینه نوع جدیدی از تراشه‌های حافظه‌ای با ظرفیت فوق‌العاده بالا فعالیت می‌کند. با تراکم اطلاعات در یک فضای ثابت، ظرفیت این تراشه‌ها تا دهها گیگا بایت افزایش یافته است.
همچنین نانو چیپ در حال طراحی گروهی از دستگاه‌های ذخیره اطلاعات با قابلیت جابه‌جایی است تا در طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی آینده مورد استفاده قرار گیرد. وسایل الکترونیکی آینده حافظه‌هایی را می‌طلبد که ضمن داشتن ظرفیت بالا، اندازه‌هایی به مراتب کوچک‌تر از حافظه‌های امروزی داشته باشند.
مدیر عامل نانو چیپ می‌گوید: ” این سرمایه‌گذاری، به شرکت نانو چیپ در روند تولید و تجاری‌سازی حافظه‌های جدید کمک می‌‌کند. ما مشتاقانه منتظر همکاری‌های نزدیک با اینتل جهت توسعه این حافظه‌‌های پرظرفیت هستیم.“
شرکت نانو چیپ در سال ۱۹۹۶ به منظور تولید تراشه‌های حافظه‌ای مبتنی بر MEMS ایجاد شد. حافظه‌های تولیدی این شرکت ضمن داشتن ظرفیت بالا، دارای عملکرد بالا و غیرفرار هستند و‌ با قیمت‌های کاملاً رقابتی به بازار عرضه می‌شوند.