برترین رسانه‌ها در ترویج فناوری نانو

شبکه خبر سیما، شبکه جوان رادیو و خبرگزاری مهر، رسانه‌های برتر در ترویج و اطلاع‌رسانی فناوری نانو در سال ۱۳۸۷ شناخته شدند. عملکرد سایت اینترنتی ایران صدا نیز قابل تقدیر شناخته شد.
کارگروه ترویج و آموزش ستاد فناوری نانو، هر ساله عملکرد رسانه‌های مختلف را در زمینه اطلاع رسانی و آموزش فناوری نانو مورد ارزیابی و برترین‌های هر حوزه را در جشنواره برترین‌های فناوری نانو مورد تقدیر قرار می‌دهد.


شبکه خبر سیما، شبکه جوان رادیو و خبرگزاری مهر، رسانه‌های برتر در ترویج و اطلاع‌رسانی فناوری نانو در سال ۱۳۸۷ شناخته شدند.
کارگروه ترویج و آموزش ستاد فناوری نانو، هر ساله عملکرد رسانه‌های مختلف را در زمینه اطلاع رسانی و آموزش فناوری نانو مورد ارزیابی و برترین‌های هر حوزه را در جشنواره برترین‌های فناوری نانو مورد تقدیر قرار می‌دهد.
در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۸۷ نتایج زیر به دست آمد:

  • شبکه خبر سیما، رسانه برتر در بخش شبکه‌های تلویزیونی گردید.
  • شبکه جوان رادیو، رسانه برتر در بخش شبکه‌های رادیویی گردید.
  • خبرگزاری مهر، رسانه برتر در بخش خبرگزاری‌ها گردید.
  • روزنامه برتر به دلیل عدم ارسال مستندات به‌وسیله‌ی روزنامه‌ها انتخاب نگردید.
  • فعالیت‌های رادیویی مرتبط با فناوری نانو در مقایسه با سال گذشته هفت برابر شده است.
  • ‌‌سایت اینترنتی ایران صدا (www.iranseda.ir) با انتشار اخبار و فایل صوتی برنامههای شبکه های مختلف رادیو، نقش قابل ملاحظهای در تسهیل ارزیابی شبکههای رادیویی داشت . عملکرد این رسانه از این جهت قابل تقدیر است.
  • ۵۹ درصد اخبار داخلی خبرگزاری‌ها، مربوط به اخبار دستاوردهای علمی ایران بود که نسبت به سال ۱۳۸۶ بیش از دو برابر شده است.

رسانه‌های عمومی یکی از موثرترین نهادها در پیشبرد اهداف سند توسعه فناوری نانو هستند که می‌توانند با ایحاد پتانسیل عمومی، موجب تقویت جریان توسعه نانو در کشور شوند و بستر فکری و فرهنگی لازم برای این منظور را فراهم کنند.
در سال‌های اخیر، فعالیت رسانه‌های کشور در این زمینه بسیار چشم‌گیر بوده و همکاری آنها با ستاد فناوری نانو در انتشار گسترده محتواهای علمی، آموزشی و مدیریتی موجب شده است که میزان علاقه و توجه عمومی به فناوری نانو روز به روز افزایش یابد.
کارگروه ترویج و آموزش ستاد فناوری نانو با درک این موضوع، زمینه ارتباط نزدیک رسانه‌ها با ستاد و امکان دسترسی سریع آنها به منابع اطلاعاتی را فراهم آورده و می‌کوشد تا موجب همگرایی تلاش رسانه‌ها در جهت رسیدن به اهداف تعیین شده در سند راهبردی توسعه فناوری نانو گردد.
این گارگروه همچنین تلاش می‌کند تا با ‌شناسایی آسیب‌های مبتلا‌به اطلاع رسانی فناوری‌های نوین، با همکاری رسانه‌ها این آسیب‌ها را به حداقل برساند.
در این راستا، کارگروه ترویج و آموزش عمومی علاوه‌بر ارتباط ‌گیری و تأمین اطلاعات برای رسانه‌ها، عملکرد آنها را نیز در دوره‌های سالانه ارزیابی کرده و رسانه‌های برتر را به جشنواره برترین‌های فناوری نانو معرفی می‌کند.
برای دریافت متن کامل گزارش ارزیابی سال ۱۳۸۷ ، اینجا () را کلیک کنید.
مراسم تجلیل از مدیران رسانه‌های برتر، روز ۱۷ آبان ماه در چهارمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو انجام خواهد شد.
در این جشنواره که هر سال برگزار می‌شود، برترین نهادهای فعال در توسعه فناوری نانو معرفی و مورد تجلیل قرار می گیرند