فیلم «نانو ۹-^۱۰» از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود

فیلم نانو ۹-^۱۰با همکاری شبکه آموزش سیما و ستاد توسعه فناوری نانو، در خردادماه امسال از این شبکه تلوزیونی به نمایش درخواهد آمد. یکی از اهداف پخش این فیلم آموزشی، افزایش سطح آشنایی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و آماده‌سازی آنها برای شرکت در المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، عنوان شده است.

فیلم نانو ۹-۱۰ از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود

فیلم نانو ۹-۱۰ با همکاری شبکه آموزش سیما و ستاد توسعه فناوری نانو، در خردادماه امسال از این شبکه تلوزیونی به نمایش درخواهد آمد. از اهداف پخش این فیلم آموزشی، افزایش سطح آشنایی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و آماده‌سازی آنها برای شرکت در المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، عنوان شده است.

 

این فیلم آموزشی، در قالب ۹ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای، از ۲۱ خردادماه به مدت دو هفته، راس ساعت ۱۷:۳۰، از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد. در فیلم نانو ۹-۱۰، به مفاهیم اولیه فناوری نانو، با هدف خلق ایده‌های دانش محور، پرداخته می‌شود.

 

موضوعات مورد بررسی دراین فیلم آموزشی عبارتند از:

• چرا مقیاس نانو

• فناوری نانو

• چرایی تغییر خواص

• طبیعت نانومقیاس پیرامون ما

• چگونه مقیاس نانو دیده شد

• روش‌های ساخت

• نانومواد و نانوساختارها

• فناوری نانو برای زندگی امروز و فردا

 

سعید بانی، مدیر تامین برنامه شبکه آموزش سیما، در گفتگو با خبرنگار سایت ستاد نانو در این خصوص اظهار داشت: «پس از بررسی‌های صورت گرفته، با توجه به محتوای علمی و آموزشی این فیلم در بیان کاربرد فناوری نانو در مدت زمان کوتاه و معرفی توانمندی‌های کارشناسان داخلی، تصمیم بر این شد که این فیلم از شبکه آموزش سیما پخش شود».

 

فیلم نانو ۹-۱۰، در سال ۱۳۸۹، با هدف ترویج و آموزش عمومی فناوری نانو، توسط باشگاه دانش‌آموزی نانو، تهیه و تنظیم شده است. مشاهده این فیلم آموزشی به متقاضیان شرکت در دومین المپیاد نانو، توصیه می‌شود.

 

گفتنی است، ستاد نانو با هدف ترویج و آموزش عمومی فناوری نانو، اخیرا اقداماتی در زمینه همکاری با صدا و سیما برای تهیه مجموعه‌های آموزشی در زمینه این فناوری نموده است که از آن میان می‌توان به پخش ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «دنیای فناوری نانو» طی یکسال اخیر در خلال اخبار علمی- فرهنگی- هنری شبکه چهار سیما در زمینه اطلاع‌رسانی تازه‌ها و دستاوردهای داخلی و خارجی فناوری نانو و پخش مجموعه‌ هشت قسمتی «نانو و صنعت» در اردیبهشت ماه امسال از شبکه آموزش در زمینه معرفی حوزه‌ها و صنایع فعال این فناوری اشاره کرد.