همکاری مشترک برای تولید انبوه فیلم‌های نانوذره‌ای

شرکت سیمانانوتک با همکاری شرکت فوجیموری کوگیو موفق به تولید انبوه فیلم‌های نانوذره‌ای شده است. این فیلم‌ها که از طریق فرآیند پتنت شده توسط شرکت سیمانانوتک تولید می‌شوند برای ساخت ادوات الکترونیکی بسیار مناسب هستند. این همکاری مشترک می‌توان موقعیت سیمانانوتک را در تولید مواد هوشمند در جهان تثبیت کند.

شرکت سیمانانوتک (Cima NanoTech) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومواد هوشمند در جهان است. این شرکت اخیرا موفق به ارائه فناوری نانوذرات خودآرا موسوم SANTE® به شده است. این شرکت اعلام کرده که همکاری مشترکی با شرکت فوجیموری کوگیو آغاز کرده است. فوجیموری کوگیو یکی از شرکت‌های تولید کننده فیلم‌های اپتوالکترونیکی با کیفیت بالا است. براساس این همکاری مشترک، طرفین این فیلم‌های نانومقیاس را در حجم انبوه و تجاری تولید می‌کنند. با این کار شرکت فوجیموری کوگیو به بزرگترین تولیدکننده فیلم‌های حاوی نانوذرات نقره تبدیل می‌شود. در این همکاری مشترک دانش و فناوری شرکت سیمانانوتک به ویژه مالکیت فناوری SANTE®، با سابق و تجربه شرکت فوجیموری کوگیو در امر تولید فیلم‌های اپتوالکترونیکی ادغام می‌شود.
با این همکاری مشترک، شرکت سیمانانوتک و شرکت فوجیموری کوگیو می‌توانند فیلم‌های SANTE® را برای حوزه‌های مختلف تولید کنند. از این فیلم‌های نانوذره‌ای می‌توان در محافظ‌های الکترومغناطیس، گرم‌کننده‌های شفاف، نمایشگرهای انعطاف‌پذیر و لمسی استفاده کرد. فروش عمده این فیلم‌ها آغاز شده است.
فناوری SANTE®، روشی است که با استفاده از آن شبکه‌ای از نانوذرات نقره به صورت خودآرا شکل می‌گیرند. محصول بدست آمده یک فیلم رسانای شفاف و انعطاف‌پذیر بوده که هزینه تولید آن بسیار پایین است. تولیدکنندگان این محصول معتقداند که با ارائه این فیلم به بازار می‌توان منتظر نسل جدیدی از محافظ‌های الکترومغناطیس، گرم‌کننده‌های شفاف، نمایشگرهای لمسی و OLEDها بود.
درباره شرکت سیمانانوتک
این شرکت یکی از تولید کنندگان مواد هوشمند است که اخیرا به فناوری تولید فیلم‌های نانوذره‌ای موسوم به SANTE® دست یافته است. این شرکت در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و در کشورهای آمریکا، سنگاپور، ژاپن، کره، تایوان و چین نمایندگی دارد. با وجود این دفاتر نمایندگی، این شرکت موفق شده تا خود را به مراکز تولید ادوات الکترونیکی جهان نزدیک کند.