روش‌های لایه‌نشانی جدید برای ایجاد لایه‌نازک اکسید‌فلزی

شرکت اپلاید متریالز (Applied Materials) سیستم‌های PVD و PECVD لایه‌نشانی جدیدی را ارائه کرده است که از آن برای تولید لایه‌های نازک اکسید فلزی می‌توان استفاده کرد. این لایه‌های نازک برای تولید نمایشگرها بسیار ضروری است.

شرکت اپلاید متریالز (Applied Materials) اعلام کرد که این شرکت موفق به ارائه سیستم‌های لایه نشانی جدیدی شده‌است که از آن برای تولید نمایشگر LCD و OLED جدید با ابعاد و کیفیت بالا استفاده می‌شود. این محصولات می‌تواند نیاز بازار به نمایشگرهای پرنور با عملکرد بالا را برآورده سازد.Applied AKT-PiVot® ۵۵K DT PVD, Applied AKT-PiVot 25K DT PVD و Applied AKT 55KS PECVDسه سیستم جدیدی هستند که توسط این شرکت برای تولید فیلم‌های اکسید فلزی و ترانزیستورهای لایه‌نازک کوچکتر و سریع‌تر (TFT) ارائه شده‌است. روش‌های PVD و PECVD امکان تولید نمایشگرهای اکسید فلزی با قیمت پایین و در حجم انبوه را فراهم می‌کند.
TFT‌های مبتنی بر اکسید فلزی می‌تواند در تولید تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها و تلویزیون‌های OLED مورد استفاده قرار گیرد. از مزیت‌ روش‌های PVD و PECVD این است که محصول تولید شده دارای ابعاد یکنواختی بوده و کنترل زیادی روی ابعاد ذرات وجود دارد؛ با این ویژگی تولیدکنندگان می‌توانند نمایشگرهایی با کیفیت بالا و در حجم انبوه تولید کنند.
علی صالح‌پور مدیر این شرکت می‌گوید: سیستم‌های PVD و PECVD جدید ما می‌تواند به مشتریان کمک کند تا از اکسید‌های فلزی در ساخت نمایشگرها استفاده کنند. ما برای ارائه این سیستم‌ها از نظرات مشتریان خود استفاده کردیم. اگر بتوانیم این روش‌ها را به نحوی توسعه دهیم که بتوان از آن برای زیرلایه‌های مختلف استفاده کرد آنگاه مسیر را برای تولید ادوات همراه و تلویزیون‌های بسیار بزرگ هموار کرده‌ایم.
این شرکت موفق شده تا ابزاری را برای تولید لایه‌های نازک یکنواخت و عاری از عیب از جنس اکسید فلزی ارائه کند که این ویژگی‌ها برای تولید نمایشگرها ضروری است. با کوچک‌تر شدن TFTها و بزرگتر شدن زیرلایه‌های آن، اثر یکنواختی روی کیفیت تصویر افزایش می‌یابد.
سیستم AKT 55KS PECVD را می‌توان برای زیرلایه‌های ۲۲۰۰ در ۲۵۰۰ میلی‌متری به کار برد. این سیستم لایه‌ای نازک و دی‌الکتریک برای تولید ترانزیستورهای اکسید فلزی ایجاد می‌کند، در این محصول ناخالصی هیدروژن به حداقل رسیده و پایداری ترانزیستور به شدت افزایش می‌یابد.
درباره شرکت اپلاید متریالز
این شرکت یکی از تولیدکنندگان ادوات و تجهیزات تولید سیستم‌های نیمه‌هادی نظیر نمایشگرها و پیل‌های خورشیدی است. فناوری‌های این شرکت به تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند و همچنین تلویزیون‌هایی که دارای نمایشگرهای بزرگ هستند، برای تولید محصولات‌شان کمک شایانی می‌کند.