آغاز به کار پنجمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو

پنجمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو، صبح امروز پنج‌شنبه ۸ اسفندماه، باحضور ۹۳ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته‌‌های مرتبط با فناوری نانو در مرکز تربیت مربی کرج آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این دوره دکترمحمد نمازی، دبیر دوره، به تشریح اهداف و برنامه‌های پنجمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو پرداخت.

نمازی با بیان اینکه دراین سه روز باید با ایجاد ارتباط و کسب توانمندی گامی رو به جلو برداشته شود افزود: «دوره‌های توانمندسازی سرمایه‌های انسانی با رویکرد، توجه به نیروهای انسانی که مهم‌ترین سرمایه‌های ستاد توسعه نانو محسوب می‌شوند و توانمندسازی این سرمایه‌ها در حوزه تحصیلی و شغلی، برگزارمی‌شود.»

به گفته وی، اکثر شرکت‌کنندگان این دوره دانشجویان تحصیلات تکمیلی نانو و تعدادی نیز از دیگر رشته‌ها با گرایش نانو هستند .
دبیرپنجمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو با تاکید بر آنکه «دوره‌های توانمندسازی صرفا آموزشی نیست» خاطرنشان کرد: «درطی برگزاری این دوره تلاش‌ می‌شود تغییر نگرش در راستای، کاربردی کردن تحقیقات، ایجاد کسب و کار، تجاری سازی و تولید ثروت از فناوری در دانشجویان ایجاد شود.»

 نمازی ادامه داد :«دانشجویان نباید به این دوره به عنوان یک دوره علمی و یا فرصتی برای کسب حمایت تشویقی مرحله دوم بنگرند، بلکه آن را شروعی برای تحقیقات کاربردی خود و آشنایی و تعامل بیشتر با ستاد توسعه نانو بدانند.»

وی درپایان سخنرانی خود، به تشریح برنامه‌های سه روزه این دوره پرداخت.

گفتنی است،‌ مطالب و آموزش‌های این دوره در قالب، کارگاه‌های آموزشی (جست و جوی پتنت وکارآفرینان موفق)، کارگروهی (بازی پل آینده) و سخنرا نی و گفت‌و‌گو (تجاری سازی فناوری) ارائه می شود.

در ادامه این مراسم مهندس کریمی، مسئول بخش کارآفرینی وامورتربیتی مرکز تربیت مربی کرج، به تشریح بازی پل، فعالیت‌ها و اهداف آن پرداخت و افزود : «هدف اصلی از بازی آن است که مطالب و آموزش‌های مورد نظر طی فرایندی رقابتی و محیطی شاد ارائه شود و نهایتا گروهی که خلاقیت بیشتر و تعاملات سازنده تر داشته باشد برنده خواهد بود.»

کریمی با تاکید بر اهمیت شبکه‌های اجتماعی ادامه داد: «شبکه‌های اجتماعی خود را به شبکه‌های اجتماعی تخصصی تبدیل کنید. در حال حاضر در بحث کارآفرینی، کارآفرینانی موفق‌اند که علاوه بر دارابودن فناوری، شبکه‌های اجتماعی قوی داشته‌اند و شبکه‌سازی این افراد کلید موفقیت آنها بوده است.»

وی در توضیح این بازی به شرکت‌کنندگان گفت: «در بحث بازی پل در فرایند سه روزه بایستی شبکه‌سازی کنید، اولین و مهم ترین گام در این بازی انتخاب ایده مناسب است. در طی دوره مشاوران همراه شما هستند، چگونگی بهره‌مند شدن شما از مشاوران در راستای موفقیت در بازی بسیار اهمیت دارد. همچنین هر گروه پشتیبانی دارد که از افراد برتر دوره‌های گذشته‌اند که می‌توانند حرکت شما را در طی بازی بسیارسرعت دهند.»
به گفته وی، در راستای موفقیت و کسب امتیاز، بحث تبلیغات، تعامل و رسانه‌ای کردن بسیارمهم است. کارآفرین موفق بایستی علاوه برآنکه برتخصص خود به خوبی کارکرده است، ارائه قوی نیزاز کار خود داشته باشد. نحوه توجیح و ارائه قانع کننده بسیار اهمیت دارد.
وی در پایان تصریح کرد: «کارآفرینان در راستای موفقیت در کسب و کار خور بایستی، مقررات انجام کار (فرایندهای دولتی، تعاملات، بیمه، قانون کار، صادرات و …) را بداند، درنظر داشته باشند و براساس آن فرصت‌هایی را ایجاد کنند.»

شایان ذکر است، دوره‌ توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو که هم اکنون در مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در شهر کرج در حال برگزاری است تا روز شنبه ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد یافت.