خرید لیسانس استفاده از فناوری لایه‌نشانی

شرکت جی‌تی ادونسد تکنولوژیز (GT Advanced Technologies) لیسانس استفاده از فناوری لایه‌نشانی نانوستونی را از شرکت کیما تکنولوژیز (Kyma Technologies) خریداری کرده است. با ترکیب این فناوری و سیستم اپیتاکسی فاز بخار هیبریدی، شرکت جی‌تی ابزاری را برای تولید ارزان قیمت ویفرهای مورد استفاده در صنعت LED ارائه خواهد کرد.

شرکت جی‌تی ادونسد تکنولوژیز (GT Advanced Technologies) اعلام کرده که حق استفاده از فناوری لایه‌نشانی پلاسمایی از فاز بخار (PVD) را از شرکت کیما تکنولوژیز (Kyma Technologies) خریداری کرده است. این فناوری جدید یک سیستم لایه‌نشانی نانوستونی موسوم به PVDNC™ بوده که توسط شرکت کیما ارائه شده‌است. با استفاده از این روش می‌توان هسته‌زایی نیترید آلومینیوم با کیفیت بالا روی ویفر‌ها انجام داد؛ این کار قبل از لایه‌نشانی نیترید گالیم انجام می‌شود. جی‌تی قصد دارد تا ابزار PVD را تجاری‌سازی کرده و همچنین از آن به‌عنوان یک فرآیند مکمل برای سیستم اپیتاکسی فاز بخار هیبریدی (HVPE) استفاده کند. لازم به ذکر است فناوری HVPE در حال حاضر توسط شرکت جی‌تی در حال توسعه و تکامل است.
ترکیب این دو فناوری به تولیدکنندگان LED امکان تولید محصولات بیشتری را فراهم کرده و همچنین هزینه تولید را کاهش می‌دهد. این فناوری یک روش ارزان برای ایجاد الگو روی ویفرها بوده تا نیترید گالیم بتواند به خوبی روی ویفر قرار داده شود.
جی‌تی‌ در حال حاضر نسخه اولیه ابزار تولید انبوه ویفرهای الگودار را ساخته و انتظار می‌رود در نیمه اول سال ۲۰۱۵ این دستگاه به بازار عرضه شود.
تام گوتیزر مدیر عامل شرکت جی‌تی می‌گوید: فناوری PVDNC شرکت کیما یکی از قطعات اصلی در دستگاه تولید LED ما است. هدف ما این است که بتوانیم ابزاری برای تولید LEDها ارائه کنیم که با هزینه کم و کیفیت بالا این کار را انجام دهد. با ترکیب فناوری PVDNC و سیستم HVPE، ما می‌توانیم دستگاهی به بازار عرضه کنیم که مشتریان ما با استفاده از آن قادر به تولید ویفرهای اپیتاکسی ارزان قیمت باشند.
کیث ایوانس مدیر عامل شرکت کیما می‌گوید: ما خوشحالیم که شرکت جی‌تی تصمیم به تجاری‌سازی فناوری PVDNC ما گرفته است. طی سال‌های گذشته که ما روی این روش جدید کار می‌کردیم مطمئن بودیم که می‌توان آن را برای تولید ویفرهای مورد استفاده در صنعت LED به کار گرفت.
در حال حاضر ویفرهای اپیتاکسی مورد استفاده در LEDها با قیمت بسیار بالایی تولید می‌شود که این فناوری جدید می‌تواند هزینه آن را برای تولیدکنندگان کاهش دهد.