معرفی پلت‌فورم پیشرفته‌ی تولید نیمه‌هادی ۵۵ نانومتری

گلوبال فاندریز با توسعه پلت‌فورم خودروی ۵۵ نانومتری، به دنبال برآورده ساختن روندهای کلیدی صنعت؛ نظیر افزایش قیمت سوخت و استانداردهای ایمنی خودرو است.

شرکت گلوبال فاندریز (GLOBALFOUNDRIES)، پلت‌فورم بهینه‌سازی‌ شده‌ی تولید نیمه‌هادی را با هدف رفع نیازهای فزاینده و اجباری صنعت خودروسازی، ارائه کرده است. این پلت‌فورم جدید، بر مبنای فرایند ۵۵LOW POWERنانومتری این شرکت و AEC-Q100 گروه D است. این راهکار جدید، در عین رعایت استانداردهای سخت‌گیرانه ایمنی و کیفیت کنونی صنعت خودروسازی، دربرگیرندهی مجموعهی کاملی از فناوری‌ها و قابلیت‌های قدرتمند طراحی سفارشی، برای بهبود کارایی، عملکرد و مصرف انرژی مدارهای مجتمع (ICs) است.
این پلت‌فورم خودرو، راهکار جامعی است که دربرگیرنده ابزارهای حمایتی لازم، فناوری‌ها و خدمات مورد نیاز برای توسعه فرایند قدرت ۵۵ نانومتری شرکت گلوبال فاندریز است. پلت‌فورم ۵۵ نانومتری، این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند تا به سرعت میکروکنترل کننده‌های خودرو، ASSPs و ASICs را به یک فناوری پیشرفته‌تر تغییر دهد و از این طریق، از مزایای عملکرد و قدرت آن بهره‌مند شوند.
گلوبال فاندریز با توسعه پلت‌فورم خودروی ۵۵ نانومتری به دنبال برآورده ساختن روندهای کلیدی صنعت؛ نظیر افزایش قیمت سوخت و استانداردهای ایمنی است و در عین حال نیز به دنبال رفع تقاضای فزایندهی مشتریان در زمینه رفاه درون خودرو است.
این پلت‌فورم جدید برای برآورده ساختن الزامات کیفیت و اطمینان صنعت خودروسازی، از طریق یک بسته حمایتی خودرو پشتیبانی می‌شود.
شرکت گلوبال فاندریز در سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز به کار کرده و به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی تبدیل شده است که محصولات خود را به ۱۶۰ مشتری عمده در سرتاسر دنیا  عرضه می‌کند.