همکاری مشترک برای تولید صفحات لمسی مبتنی بر نانوذرات نقره

دو شرکت سیپرس سمیکانداکتور و سیما نانوتک همکاری مشترکی را برای تولید صفحات لمسی مبتنی بر نانوذرات نقره آغاز کرده‌اند. هدف آن ها، تجاری‌سازی فناوری‌ صفحات لمسی حساس و ارزان قمیت و وارد کردن آن به بازار است.

شرکت سیپرس سمیکانداکتور (Cypress Semiconductor) یکی از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه‌ی حسگرهای لمسی است. سیپرس سمیکانداکتور اعلام کرد که کنترل کننده‌های لمسی TrueTouch® این شرکت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل انطباق با حسگرهای لمسی مبتنی بر نانوذرات نقره شرکت سیما نانوتک (Cima NanoTech) است. حسگر شرکت سیما نانوتک موسوم به SANTE® مجهز به فیلم لایه‌ی  نازک حاوی نانوذرات نقره است. ترکیب دو فناوری از این دو شرکت موجب شده است تا محصول نهایی به‌دست آمده مزایای هر دو فناوری را داشته باشد؛ برای مثال این دستگاه ضد آب است و نیز حساسیت اندکی نسبت به صدا دارد.
پوشش تولید شده توسط سیما نانوتک با استفاده از خودآرایی نانوذرات تولید شده و رسانای جریان الکتریکی است. این پوشش، شفاف است و از انعطاف‌پذیری بالایی نیز برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این پوشش می‌توان به مقاومت سطحی پایین آن اشاره کرد. این پوشش به دلیل مزایایی نظیر هدایت الکتریکی بالا، خواص نوری عالی، انعطاف‌پذیری و قابلیت تولید انبوه،  برای استفاده در صفحات لمسی، نمایشگرهای خمیده، نمایشگرهای قابل پوشیدن و انعطاف‌پذیر بسیار مناسب است.
فیلم SANTE FS200 به‌صورت تجاری به بازار عرضه شده و با بسیاری از فرآیندهای موجود قابل انطباق است. شرکت سیپرس با برخی فروشندگان نانوسیم‌های نقره همکاری های مشترک دارد تا این محصول جدید به دست مشتریان برسد.
جان براد، از شرکت سیما نانوتک، می‌گوید: «ما همکاری نزدیکی با شرکت سیپرس داشتیم تا فناوری خود را بهینه‌سازی کنیم. هدف ما تجاری‌سازی این فناوری و وارد کردن آن به بازار صفحات لمسی بود. این فناوری روشی خلاقانه برای ساخت حسگرهای ارزان و تک لایه بوده است تا بتوان وسیله‌ی آن نمایشگرهای لمسی با ابعاد بزرگ تولید کرد؛ با این کار می‌توان نسل جدیدی از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، خمیده و نمایشگرهای قابل پوشیدن را تولید کرد».
جان کری، از مدیران بازاریابی سیپرس، می‌گوید: «سیپرس با چند شرکت خلاق نظیر سیما نانوتک همکاری نزدیکی دارد تا بتواند نمایشگرهای لمسی جدیدی، با کاربردهای منحصربه فرد، تولید کند. ما برای مشتریان خود این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانند مزایای موجود در حسگرهای نانوذرات نقره را با فناوری‌های دیگر ترکیب کنند.
شرکت سیپرس بیش از ۱۰۰ پتنت ثبت شده در حوزه‌ی حسگرهای لمسی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به پایگاه اینترنتی این شرکت www.cypress.com مراجعه کنید.