خرید و فروش ۵ پتنت مربوط به تولید نقاط کوانتومی

شرکت کوانتوم متریالز (Quantum Materials) اعلام کرد که ۵ دسته از پتنت‌های شرکت بایر تکنولوژی را خریداری کرده تا هزینه تولید خود را کاهش داده و طیف جدیدی از محصولات را به بازار عرضه کند.

این پتنت‌ها مربوط به مالکیت‌های فکری بایر در حوزه تولید انبوه نقاط کوانتومی با روش اقتصادی است. بخشی از این پتنت‌ها نیز مربوط به تولید انبوه نانوذرات و نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین می‌شود. همچنین پتنت‌هایی در بخش افزایش بهره تولید نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین، اصلاح سطحی نقاط کوانتومی و نقاط کوانتومی هیبریدی آلی برای پیل‌های خورشیدی نیز از جمله مواردی است که شرکت کوانتوم متریالز خریداری کرده است. جزئیات این قرارداد هنوز منتشر نشده است.
استفان اسکویرز از مدیران شرکت کوانتوم متریالز می‌گوید: «ما این پتنت‌ها را هم برای گسترش فناوری خود در بخش تولید نقاط‌ کوانتومی عاری از فلزات سنگین خریده‌ایم و هم قصد داریم تا از پیشرفت‌هایی که تا کنون بدست آمده در بخش تولید انبوه نقاط کوانتومی حفاظت کنیم. شرکت بایر یکی از پیشروان حوزه نقاط کوانتومی و نانومواد است. این شرکت فناوری‌های جالبی را به صورت پتنت به ثبت رسانده که هیچ یک از رقبا نمی‌توانند بدون کمک گرفتن از این پتنت‌ها نقاط کوانتومی را به صورت اقتصادی به تولید انبوه برسانند.»
گونتر باچلرچنر، از مدیران بخش تحقیق و توسعه شرکت بایر، می‌گوید: «طی سی سال گذشته، بایر فعالیت‌های موفقیت‌آمیزی در حوزه فناوری‌ نانو انجام داده است. ما خوشحالیم که شرکت کوانتوم متریالز اقدام به استفاده از پتنت‌های ما کرده و قصد دارد با استفاده از این پتنت‌ها در بازارهایی وارد شود که ما در آن‌ها فعالیت زیادی نداشته‌ایم.»
این پتنت‌ها شرکت کوانتوم متریالز را قادر می‌سازد تا کامپوزیت‌های آلی عاری از نقاط کوانتومی تولید کرده و به محصولات کامپوزیتی خود بیافزاید. این شرکت قصد دارد از این پتنت‌ها در فرآیندهای تولیدی خود استفاده کرده و نانوبلورهای InP/ZnS که محصولی پر کاربرد در اپتوالکترونیک است، تولید کند.
دیوید دوددره از مدیران شرکت کوانتوم متریالز می‌گوید: «نانومواد آلی عاری از فلزات سنگین می‌تواند طیف محصولات تولیدی ما را گسترش داده و همچنین هزینه تولید آن‌ها را کاهش دهد. با ترکیب پتنت‌های مربوط به پیل خورشیدی با فرآیند تولید نقاط کوانتومی، مسیر راه‌اندازی خط تولید اولیه پیل‌های خورشیدی نقاط‌ کوانتومی هموار می‌شود.»