تفکیک کننده نوری مبتنی بر شبکه نانوسیم

شرکت موکستک (Moxtek) با استفاده از فناوری شبکه نانوسیم، موفق به تولید تفکیک کننده نوری با کارایی بالا شده است. این محصول اخیراً با نام تجاری ICE Cube™ وارد بازار شده است.

شرکت موکستک (Moxtek) موفق به ارائه تفکیک کننده پلاریزه کننده مبتنی نانوسیم موسوم به ICE Cube™ به بازار شده است. این قطعه می‌تواند پرتوهای پلاریزه را از هم جدا کرده در حالی که یکنواختی رنگ حفظ شده و کنتراست تصویر در طول موج‌های مرئی تغییر نمی‌کند. طراحی این قطعه به شکلی است که ابعاد آن بسیار کوچک بوده و پیچیدگی‌های ساختاری آن به حداقل مقدار ممکن کاهش یافته است. این دو ویژگی برای ساخت نمایشگرهای HMD و HUD بسیار مهم است. در حال حاضر مهندسان می‌توانند با استفاده از این قطعه جدید، ادوات الکترونیکی کوچکتری با عملکرد نوری عالی، را طراحی کنند.
ICE Cube™ یکنواختی نور را حفظ کرده و نسبت کنتراست را در حد ۱ به ۱۰۰۰ در زاویه‌های برخوردی ۲۰± ایجاد می‌کند. از این قطعه می‌توان برای ساخت ICEهای با ضریب بالا استفاده کرد.
سانجی کامتاکر از مدیران شرکت موکستک می‌گوید: «ما خوشحالیم که موفق به ارائه فناوری شبکه نانوسیمی به بازار شدیم. مقدار عبور نور از ICE Cube™ بسیار بالا بوده، همچنین کارایی و نسبت زوال بالایی در زوایای باز دارد. کارایی این قطعه در طول موج‌های مربوط به رنگ آبی بسیار بالا است این در حالی است که تفکیک کننده‌های مکعبی رایج در این طول موج ضعیف هستند.»

موکستک یک شرکت تحقیقات پیشرفته در حوزه تولید قطعات نوری مبتنی بر فناوری‌نانو پیشرو است. این شرکت قطعات نوری برای ساخت نمایشگر و تجهیزات آنالیزی تولید می‌کند.