همکاری مشترک برای تولید ابرخازن گرافنی

دو شرکت آمریکایی برای تولید ابرخازن‌های گرافنی با سرعت شارژ بالا، اقدام به همکاری مشترک نمودند. این دو شرکت، برای توسعه این فناوری، اقدام به خرید لیسانس فناوری سیستم مبدل انرژی از شرکت تراهرتز نمودند.

شرکت لومیکو تکنولوژیز (Lomiko Technologies) اعلام نمود که لیسانس تولید و فروش محصولی را از شرکت مگاهرتز دریافت نموده است. لومیکو تکتولوژیز شرکتی است که با همکاری مشترک گرافن لبز (Geraphene Labs) و شرکت لومیکو متالز (Lomiko Metals Inc) تأسیس شده‌است تا ابرخازن‌هایی با سرعت شارژ بالا تولید نمایند.
پاول گیل مدیرعامل شرکت لومیکو می‌گوید: «بازار مبدل‌های انرژی یک بازار چند میلیارد دلاری است. با افزایش تقاضای انرژی در بازار برای ادوات الکترونیکی کاراتر، نیاز به ابرخازن‌های با قابلیت شارژ سریع بیشتر می‌شود. لومیکو این فرصت را دارد تا به سوی گسترش این بازار حرکت نموده و مدل کسب و کار پرسودتری را ارائه نماید.»
با ایجاد خط تولید جدید طی چهار ماه آینده، لومیکو می‌تواند چرخه تولید خود را افزایش دهد. لومیکو و مگاهرتز می‌توانند در قالب همکاری مشترک اقدام به تولید محصولات مبتنی بر گرافن و گرافیت نمایند؛ محصولاتی که کارایی را افزایش داده و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.
لومیکو متالز (Lomiko Metals) اخیراً وارد حوزه تحقیقات در زمینه گرافیت شده‌است. از فوریه ۲۰۱۳، این شرکت قرارداد همکاری مشترک با گرافن لبز (Geraphene Labs) به امضاء رسانده است تا از گرافن و گرافیت برای ساخت قطعات الکترونیکی استفاده نماید. در دسامبر سال ۲۰۱۳، لومیکو، فاز اول پروژه ساخت ابرخازن گرافنی را با موفقیت به پایان رساند. در حال حاضر، لومیکو با همکاری گرافن لبز، به دنبال راه‌اندازی فاز دوم این پروژه است. پروژه اخیر این شرکت با مگاهرتز، درباره ساخت ابرخازن گرافنی با زمان شارژ پایین است.
مگاهرتز شرکتی فعال در حوزه ساخت قطعات مورد استفاده در بخش انرژی است. این شرکت به دنبال ارائه راهکارهای ارزان قیمت برای این حوزه است. لومیکو تکنولوژیز، در راستای همکاری میان لومیکو متالز و گرافن لبز تأسیس شد. این دو شرکت برای استفاده از گرافن و گرافیت در قطعات الکترونیکی، همکاری راهبردی را آغاز نمودند که تأسیس شرکت لومیکو متالز ماحصل این همکاری مشترک بود.