نانوبرچسب NFC قابل رقابت با RFID موجود در بازار

شرکت تین‌فیلم‌الکترونیکز (Thin Film Electronics) برچسبی مبتنی بر لایه نازک ارائه کرده است که می‌توان با استفاده از آن بدون باز کردن بسته بندی محصول، اطلاعات لازم را از برچسب دریافت کرد. قیمت پایین، سهولت کاربرد و امکان تولید انبوه از مزایای این برچسب است.

تین‌فیلم‌الکترونیکز (Thin Film Electronics) یکی از شرکت‌های پیشرو در توسعه و تجاری‌سازی سیستم‌های هوشمند و الکترونیک چاپی است. این شرکت اخیراً محصول جدیدی موسوم به OpenSenseTM را که یک حسگر NFC است تولید کرده است. این حسگر می‌تواند امنیت ارتباطات میان ادوات الکترونیکی را بهبود دهد. از این فناوری برچسب‌زنی می‌توان در حوزه‌هایی نظیر داروسازی، آرایشی و بهداشتی و خودروسازی استفاده کرد.
این فناوری جدید به کاربران تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهد که بدون باز کردن بسته یک محصول، اطلاعات موجود در برچسب آن را مطالعه کنند. این قابلیت هم برای مصرف‌کنندگان مناسب بوده و هم بخش‌هایی نظیر بازاریابی، بازرسی و امنیتی از آن استفاده می‌کنند.
داور سوتیجا از مدیران شرکت تین‌فیلم‌الکترونیکز می‌گوید: «ما معتقدیم که فناوری جدید شرکت تین‌فیلم‌الکترونیکز می‌تواند تأثیر زیادی در بازار داشته باشد. توجه بسیاری به این فناوری معطوف شده که برای ما بسیار جالب بوده است. در کنگره موبایل که در بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد این محصول به نمایش گذاشته خواهد شد.»
فناوری تولید این محصول بسیار خلاقانه بوده و امکان تولید انبوه آن وجود دارد. در کنار این ویژگی‌ها، هزینه پایین تولید و مزایای تولید انبوه موجب شده تا این محصول نسبت به برچسب‌های RFID موجود در بازار از مزیت بالاتری برخوردار باشد.
از نقطه نظر مشتریان، این فناوری می‌تواند پیش از خرید به کمک آن‌ها بیاید. قابلیت‌های تلفن‌های هوشمند می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که مشتری قبل از خرید تلفن همراه خود را در حالت «پیش از خرید» در آورده و اطلاعات مناسب برای خرید را از برچسب دریافت کند. پس از خرید نیز تلفن همراه را به حالت « در حال استفاده» بازگردد و اطلاعات مربوط به محصول را که برای استفاده آن است، از برچسب دریافت کند.