اولین کارگاه آموزشی و جلسه هم اندیشی برترین‌های سایت آموزش برگزار شد

اولین کارگاه آموزشی و جلسه هم اندیشی ویژه برترین‌های سایت آموزش در روز پنجشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۴ از ساعت ۹ الی ۱۸ در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در تهران برگزار شد.

اولین کارگاه آموزشی و جلسه هم‌اندیشی ویژه برترین کاربران سایت آموزش در روز پنجشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۴ از ساعت ۹ الی ۱۸ در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در تهران برگزار شد. برترین کاربران سایت آموزش از جمله برترین کاربران سال‌های ۹۲و ۹۳ ٬ برترین کاربران ماه در سال۹۳ و برترین کاربران آزمون‌های آزمایشی جامع ویژه چهارمین و پنجمین مسابقه ملی٬ به این گردهمایی دعوت شدند.

ایجاد تعامل سازنده و مستقیم میان برترین‌ها با مسئولین سایت، دریافت ایده‌ها، انتقادات و پیشنهادات و بررسی نحوه پیشرفت سایت از دید مخاطبینی که بیشترین فعالیت را در سایت آموزش داشته‌اند؛ از اهداف اصلی این جلسه بود. بررسی میزان همسویی نظرات و دیدگاه‌های مسئولین سایت و برترین‌ها در مورد نقاط ضعف و قوت سایت، ایجاد فضایی جهت شناسایی و همکاری با برترین‌های توانمند و علاقه‌مند و حرکت به سمت ایجاد فعالیت‌های غیرمجازی از سایر اهداف این گردهمایی بود.

این نشست با دو محوریت:
    کارگاه آموزشی مالکیت فکری و پتنت
    نشست هم‌اندیشی در قالب یک مسابقه ایده‌پردازی برای توسعه سایت آموزش در سه موضوع: توسعه روش‌های آموزش، توسعه روش‌های ارزشیابی و ارتباط با مخاطبان
برگزارگردید.

کارگاه مالکیت فکری و ثبت پتنت با تدریس جناب آقای دکتر حسن علم خواه و با سرفصل‌های زیر برگزار گردید:
•    آشنایی با مالکیت فکری، انواع و لزوم آن
•    آشنایی با پتنت، ثبت اختراع و قوانین حاکم بر آنها در ایران و جهان
•    روش‌های جستجوی پیشرفته پتنت
•    تحلیل یک نمونه پتنت و بخش‌های مختلف آن

در این هم‌اندیشی کاربران در قالب ۵ گروه ۴ الی ۵ نفره به ایده پردازی و ثبت ایده‌های خود پرداختند و در نهایت برای یکی از ایده‌های خود مدل منطقی تعریف کردند. بعد از هم‌اندیشی اعضای گروه با یکدیگر، هر گروه ایده‌های خود را نهایتا در ۱۵ دقیقه برای سایر گروه‌ها ارایه کرد و گروه‌های دیگر سوالات و پیشنهادات خود را در مورد ایده‌های هر گروه مطرح کردند و در فرصتی حدودا ۱۰ دقیقه‌ای ایده‌های هر گروه بحث و بررسی شد. این ایده‌ها توسط حضار بررسی و امتیازدهی گردید و در نهایت به همه افراد و گروه‌های حاضر در جلسه جوایزی اهدا گردید.
در پایان جوایز و تقدیرنامه‌های کاربران برگزیده سایت آموزش (براساس امتیاز اخذ شده) اهدا گردید.
برای آشنایی بیشتر با محتوای این جلسه می توانید به قسمت اخبار سایت سیستم جامع آموزش فناوری نانو مراجعه کنید.