عرضه نانوافزودنی برای استحکام و چسبندگی‌کامپوزیت‌های پلیمری

شرکت زیوکس تکنولوژیز محصول جدیدی موسوم به ZNT-boost™ را که یک سفت‌کننده کامپوزیت‌ است به بازار عرضه کرده است. این محصول موجب افزایش ۱۰۰ درصدی چسبندگی مواد اولیه شده و استحکام محصول نهایی را نیز ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. این افزودنی حاوی نانوساختارهای کربنی

شرکت زیوکس تکنولوژیز (Zyvex Technologies) از محصول جدید خود موسوم به ZNT-boost™ رونمایی کرد. این محصول یک سفت‌کننده کامپوزیت اپوکسی است که برای الیاف شیشه‌ای و کربنی استفاده می‌شود و در نهایت بدون این که استحکام و سختی محصول کاهش یابد موجب چسبیدن بهتر اجزاء سازنده می‌شود. ZNT-boost™ چسبندگی اجزاء محصول را ۱۰۰ درصد و سختی و استحکام آن را نیز ۳۰ درصد بهبود می‌دهد.
علاوه براین، ZNT-boost™ می‌تواند به سادگی در سیستم‌های کامپوزیتی مختلف استفاده شود. این محصول حاوی نانومواد کربنی برای استفاده در سیستم‌های مختلف نیاز به هیچ فرآیند پیچیده و اضافی ندارد. این شرکت اخیراً با گروه CUG در ایالت اورنج آمریکا همکاری نزدیکی داشته است. لنس کریسکوپو، از مدیران شرکت زیوکس، می‌گوید: «مشتریان ما در صنعت دریایی نیاز به استحکام خاصی در تجهیزات و ابزارهای خود دارند. ما می‌دانیم گروه CUG شهرت زیادی در استفاده از فناوری‌های جدید دارد. ما خوشحالیم که این گروه با ادغام تجربیات خود و فناوری جدید ما در مسیر ارائه راهکارهای جدید در حوزه کامپوزیت قرار گرفته‌است.»
استوی روج، مدیرعامل گروه CUG، می‌گوید: «استفاده از ZNT-boost™ بسیار ساده بوده و نیاز مشتریان ما را برآورده می‌سازد. برای استفاده از این فناوری نیاز به تغییر در فرآیندهای فعلی نیست. ما خوشحالیم که یکی از اولین شرکت‌هایی هستیم که با موفقیت این سیستم جدید را استفاده می‌کنیم.»
ZNT-boost™ به دو شکل در دسترس است: به صورت سیال و به حالت جامد که برای کامپوزیت‌های مبتنی بر اپوکسی قابل استفاده است. از این محصول می‌توان برای پلی‌استرهای، وینیل استرها و اپوکسی‌ها استفاده کرد.
شرکت زیوکس تکنولوژیز در سال ۱۹۹۷ به عنوان اولین شرکت نانوفناوری کربنی تأسیس شد و اولین محصول تجاری را در حوزه نانومواد کربنی ارائه کرد. این شرکت در حال حاضر محصولات متعددی به بازار عرضه می‌کند.