فاز اول تولید انبوه نانوکامپوزیت برای پوشش‌دهی فلزات

شرکت آباکان، یکی از تولیدکنندگان پودر نانوکامپوزیت برای پوشش‌دهی فلزات، اخیراً فاز اول تولید انبوه پودر PComPTM را با ظرفیت ۶۰۰۰ پوند در سال راه‌اندازی کرده است. این پودر برای پوشش‌دهی با روش اسپری گرمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آباکان (Abakan) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید پوشش‌های پیشرفته است. این شرکت اخیراً فاز اول تولید انبوه پودر PComPTM را با ظرفیت ۶۰۰۰ پوند در سال را آغاز کرده است؛ این ظرفیت به ۳۶۰۰۰ پوند در سال خواهد رسید. در آغاز کار که ظرفیت ۶۰۰۰ پوند است، درآمد این شرکت به ۵ میلیون دلار خواهد رسید. این درآمد به آباکان امکان فرصت توسعه کسب و کار در حوزه پوشش‌های اسپری گرمایی را خواهد داد. با افزایش یک شیفت کاری هشت ساعته این درآمد ۱٫۵ میلیون دلار دیگر اضافه خواهد شد.
پوشش‌های اسپری گرمایی PComPTM دارای کاربردهای وسیعی در بخش نفت و گاز، فولاد و معدن دارد. این پوشش می‌تواند هزینه تعمیر و نگهداری سازه‌ها را کاهش دهد در حالی که از نقطه نظر هزینه با پوشش‌های فعلی یکسان است؛ بنابراین استفاده از آن‌ها برای مصرف‌کننده مقرون به صرفه خواهد بود. فاز دوم این پروژه که قرار است ظرفیت تولید را به ۳۲۰ هزار پوند در سال برساند، امسال آغاز خواهد شد و با اتمام این فاز و افزایش ظرفیت به ۳۲۰ هزار پوند، درآمد این شرکت به ۲۵ میلیون دلار خواهد رسید. لازم به ذکر است که ۳۲۰ هزار پوند تنها یک درصد از تقاضای بازار برای پودرهای اسپری گرمایی است. این بدان معناست که آباکان فرصت رشد و توسعه زیادی دارد.
براساس مطالعات انجام شده، بازار اسپری گرمایی طی ۵ سال گذشته ۶ تا ۷ درصد رشد داشته است که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این روند طی ۵ سال آینده نیز تداوم خواهد یافت.
آباکان در حوزه تولید مواد نانوکامپوزیتی پیشرفته برای استفاده در صنایع مختلف نظیر معدن، هوافضا و انرژی فعالیت دارد. این شرکت مواد نانوکامپوزیتی برای استفاده در پوشش‌دهی فلزات به منظور افزایش مقاومت به خوردگی تولید می‌کند.