همکاری مشترک برای ارائه فناوری حافظه فلش ۵۵ نانومتری

سیلیکون استوریج تکنولوژی با همکاری گلوبال فاندریز اقدام به ارائه فناوری حافظه فلش ۵۵ نانومتری کرده است. این حافظه‌ها در ساخت کارت‌های هوشمند و میکروکنترلرها کاربرد دارد. سیلیکون استوریج تکنولوژی از شرکت‌های اقماری میکروچیپ‌تکنولوژی است.

شرکت میکروچیپ‌تکنولوژی (Microchip Technology) یکی از پیشروان تولید سیستم‌های میکروکنترلر است که از طریق شرکت اقماری خود، سیلیکون استوریج تکنولوژی (Silicon Storage Technology) و گلوبال فاندریز (GLOBALFOUNDRIES) روی تولید فناوری حافظه‌های غیرفرار ۵۵ نانومتری SuperFlash® فعالیت دارد. کیفیت پردازشگر مبتنی بر SuperFlash® با استاندارد JEDEC مورد ارزیابی قرار گرفته است. این محصول تمام الزامات گرید یک AEC-Q100 را برآورده ساخته است. این محصول در دمای ۴۰- تا ۱۲۵ درجه سانتی‌گراد نیز فعالیت داشته است و در صورت کار در دمای ۱۰۰ درجه کلوین تا ۲۰ سال عمر خواهد داشت.
پیش‌بینی‌های بازار نیمه‌هادی نشان می‌دهد که حجم این بازار در سال ۲۰۱۵ به ۳۱ میلیارد دلار برسد که نسبت به سال ۲۰۱۴، ۷٫۵ درصد رشد دارد. نیمه‌هادی‌های مبتنی بر فلش، عنصر اصلی بازار هستند.
مارک رتین، از مدیرات سیلیکون استوریج تکنولوژی، می‌گوید: «حافظ سوپرفلش برای استفاده در کارت‌های هوشمند، ادوات سیستم روی تراشه و میکروکنترلرها، یک قطعه استاندارد است. گلوبال‌فاندریز یک شریک بزرگ در این حوزه است. ما تاکنون با مشتریان مختلفی در بازار تعامل داشته‌ایم. ما خوشحالیم که با گلوبال‌فاندریز همکاری داریم.»
گرگ بارتلت، از مدیران گلوبال‌فاندریز، می‌گوید: «شرکت ما دریافته است که حافظه‌های فلش ارزان‌قیمت نیاز اصلی بازار است. همکاری مشترک ما با سیلیکون استوریج تکنولوژی به ارائه فناوری سوپرفلش ۵۵ نانومتری ختم می‌شود.»
میکروچیپ تکنولوژی در آریزونا واقع بوده و روی فناوری‌های ارزان قیمت در بخش حافظه‌ها فعالیت می‌کند. سیلیکون استوریج تکنولوژی از شرکت‌های اقماری میکروچیپ تکنولوژی است که فناوری حافظه سوپرفلش را به صورت پتنتی به ثبت رسانده است. این شرکت در سال ۱۹۸۹ تأسیس شده و در سال ۱۹۹۵ سهام آن برای عموم عرضه شد. این شرکت توسط میکروچیپ در سال ۲۰۱۰ خریداری شد.