حمایت ۸٫۵ میلیون دلاری برای توسعه فناوری چاپ نانو

این چاپگر ۴ بعدی درمقیاس نانو عمل خواهد کرد و برای ساخت ادوات جدید تحقیقاتی در حوزه‌های شیمی، علوم مواد و عرصه‌های دفاعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مؤسسه بین‌المللی فناوری‌ نانو (IIN) در دانشگاه نورث‌وسترن، از پیشگامی تحقیقات دانشگاهی بین‌رشته‌ای (MURI) رقابتی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، حمایت مالی ۸٫۵ میلیون دلاری را دریافت کرده است تا در قالب یک برنامه ۵ ساله، «چاپگر ۴ بعدی» را توسعه دهد. این چاپگر، نسل آتی فناوری چاپ برای دنیای علمی است.
این چاپگر ۴ بعدی درمقیاس نانو عمل خواهد کرد و برای ساخت ادوات جدید تحقیقاتی در حوزه‌های شیمی، علوم مواد و عرصه‌های دفاعی ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
چاپگر جدید به پیشگامی در حوزه حسگرهای زیستی و شیمیایی، کاتالیست‌ها، مواد و طرح‌های میکرو تراشه‌‌ی طراحی شده برای پاسخ به مواد یا سیگنال‌های خاص منجر خواهد شد.
این حمایت مالی، توسط اداره تحقیقات علمی نیروی هوایی ارائه شده و از تیم تحقیقاتی متشکل از متخصصان دانشگاه‌ نورث‌وسترن، دانشگاه میامی، دانشگاه کالیفرنیا، سن‌‌دیاگو و دانشگاه مریلند حمایت خواهد کرد.
چایگر ۴ بعدی از میلیون‌ها قلم منعطف کوچک تشکیل شده که می‌توانند به صورت جداگانه و مستقل از هم مورد استفاده قرار گرفته و ویژگی‌های نامقیاسی را متشکل از مواد نرم و سخت ایجاد نمایند.
به گفته جی والش، معاون تحقیقاتی نورث‌وسترن، «محققان مؤسسه بین‌المللی فناوری‌ نانوی نورث‌وسترن، سابقه توسعه ابزارهای پیشرفته توانمندساز فناوری‌ نانو را داشته‌اند».
مؤسسه بین‌المللی فناوری‌ نانو یک سازمان حمایتی است که ارائه کننده و دربردارنده تجهیزات حمایتی، آموزشی و تحقیقاتی فناوری‌ نانو به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون دلار است.