ثبت سفارش جدیدی برای خرید نانوپوشش ضد آتش

شرکت آلکسیوم اینترنشنال سفارش جدیدی برای نانومحصول ضد آتش خود دریافت کرده است. این فناوری مربوط به اصلاح سطح منسوجات با استفاده از نانوذرات برای افزایش مقاومت دربرابر آتش است.

آلکسیوم اینترنشنال (Alexium International Group) اعلام کرد که این شرکت سفارش خرید جدیدی از سوی یکی از مشتریان دریافت کرده است که قرار است نانومحصول این شرکت را در بازار مبلمان خانگی استفاده کند.
در طول چند سال گذشته، آلکسیوم روی جذب مشتریان جدید کار کرده است. این شرکت برای افزایش تولید خود، فناوری Alexiflam را با استفاده از امکانات و تجهیزات یکی از مشتریان خود پیاده‌سازی کرده است.
آلکسیوم سفارش خرید چند متر از نانومحصول خود را از سوی یکی از مشتریان دریافت کرده است تا اگر استفاده از این محصول نتیجه‌بخش بود آنگاه در قدم بعد به سراغ تولید انبوه و تجاری برود. آلکسیوم معتقد است این ارتباط دو طرفه بسیار ارزشمند بوده و می‌تواند سالانه ۳ تا ۱۰ میلیون دلار درآمد برای آلکسیوم داشته باشد.
نیکولاس کلارک، مدیرعامل شرکت آلکسیوم، می‌گوید: «ما در حال جذب علاقه بخش‌های مختلف بازار هستیم. شرکت‌های آمریکایی زیادی در حوزه مبلمان خانگی می‌توانند از این محصول استفاده کنند. نانومحصول تولید شده آلکسیوم از دوام بالایی برخوردار بوده، زیست‌سازگار و ارزان بوده و در برابر آتش‌سوزی مقاوم است.»
آلکسیوم از فناوری‌ای بهره‌مند است که توسط وزات دفاع آمریکا به صورت پتنتی به ثبت رسیده است. با این فناوری می‌توان نانوذرات را روی یک سطح قرار داده و سطح را اصلاح کرد. با این کار می‌توان سطوحی ضد آب، ضد آتش، ضد روغن و آنتی‌باکتریال ایجاد کرد. این فناوری کاربردهای متعددی دارد و تنها به بخش نساجی، رنگ و بسته بندی محدود نمی‌شود.
پردازش شیمیایی ضد آتش این شرکت در حال حاضر با نام‌های تجاری مختلفی در بازار یافت می‌شود.