سرمایه‌گذاری چین روی نانومحصولات آب، هوا و انرژی

دو شرکت سرمایه‌گذاری اقدام به تأسیس شعبه‌ای از شرکت دایس‌آنالیتیک (Dais Analytic) در چین کرده‌اند. دایس‌آنالیتیک نانومحصولاتی تولید می‌کند که می‌تواند چالش‌های چین را در بخش هوا، آب و انرژی رفع کند.

شرکت سیگ‌تکنولوژی‌اینوستمنت (SAGE Technology Investment) و شرکت جی‌اچ‌ای‌ای تکنولوژی اینوستمنت (JHSE Technology Investment) اعلام کردند که سرمایه‌گذاری روی شرکت دایس‌آنالیتیک (Dais Analytic) انجام داده‌اند تا شعبه‌ جدیدی در کشور چین ایجاد شود. این دو شرکت ۶۰ میلیون دلار روی تسریع رشد محصولات مبتنی بر فناوری نانو شرکت دایس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. دایس‌آنالیتیک در کشور آمریکاست و نانومحصولات مختلفی را در بازار انرژی و آب به سراسر جهان صادر می‌کند.
لیکسیا وانگ، از مدیران شرکت سیگ، می‌گوید: «سرمایه‌گذاری اولیه ما ۵٫۷۵ میلیون دلار بوده تا بتوانیم مزیت‌های این محصولات را به بازار چین بکشانیم. تیم ما شامل افراد متخصص در صنایع مختلف مورد نیاز این محصولات بوده و از این که فناوری شرکت دایس و تیم اجرایی خلاق آن به چین راه‌پیدا می‌کند خوشحال است.»
چین با چالش‌های بسیار بزرگی در بخش آب، هوا و ذخیره‌سازی انرژی روبرو است، به همین دلیل نیاز به راهکارهای خلاقانه جدیدی دارد. تمام این مسائل موجب شده تا چین تبدیل به بازاری شود که به شدت تشنه فناوری‌های جدید برای مقابله با چالش‌های جهانی باشد. خیلی از کشورهای جهان مخالف پذیرش خطر فناوری‌های جدید هستند اما چین به دنبال رفع مشکلات خود با فناوری‌های نوین است.
دایس برای رفع این چالش‌ها از فناوری‌های مختلفی سود می‌برد. Aqualyte™ از خانواده نانوساختارها بوده که در حوزه آب، انرژی و هوا استفاده می‌شود. NanoClear™، فناوری تصفیه آب‌های آلوده است که با استفاده از آن امکان تصفیه آب دریا و پساب‌های صنعتی وجود دارد. این ابزار می‌تواند به صورت قابل حمل مورد استفاده قرار گرفته و قدرت تصفیه آن بسیار بالا است. NanoAir™ محصولی برای خنک کردن است که درآن از مواد فلورکربن استفاده نشده است. این ابزار می‌تواند جایگزین سیستم‌های فعلی شده و کارایی آن‌ها را ۵۰ درصد بالا ببرد. NanoCAP™ ابزار ذخیره‌سازی انرژی است که به صورت غیرشیمیایی انرژی را ذخیره‌سازی می‌کند.