همکاری مشترک در تولید و نازک‌سازی گرافیت

شرکت نانواکسپلور، فناوری نازک‌سازی گرافیت خود را در اختیار شرکت میسون گرافیت قرار داده است. با این فرآیند، تولید گرافیت با کیفیت بالا توسط میسون گرافیت افزایش می‌یابد. نانواکسپلور در حوزه تولید اکسید گرافن تخصص دارد.

میسون گرافیت (Mason Graphite) اعلام کرد که این شرکت وارد همکاری مشترک با شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) شده است. هدف از این همکاری مشترک، استفاده از فناوری پردازش و نازک‌کاری گرافیت شرکت نانواکسپلور است. این ابزار به شرکت میسون کمک می‌کند تا تولید انبوه محصولات گرافیتی خود را با کارایی بالا انجام دهد. این فرآیند به صورت پتنتی توسط نانواکسپلور در حال ثبت در دفتر USPTO است. میسون گرافیت می‌تواند در قالب این قرارداد، محصولات ویژه‌ای برای مشتریان خود ارائه دهد.
بنوت گازکون، مدیرعامل شرکت میسون گرافتی، می‌گوید: «فرآیند نازک‌کاری گرافیت شرکت نانواکسپلور پتانسیل بالایی در تولید و خالص‌سازی گرافیت دارد. با این روش می‌توان محصولات گرافیتی با ارزش افزوده بالا تولید کرد که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد. این محصولات در بخش‌هایی نظیر روان‌ساز، کامپوزیت و باتری‌های آلکالین مورد استفاده قرار می‌گیرند.»
میسون گرافیت مایل است از این فرصت برای جذب سرمایه‌گذارهای جدید استفاده کند. شرکت نانواکسپلور پیش از این بخشی از سهام میسون گرافیت را خریداری کرده بود. در فوریه ۲۰۱۵، نانواکسپلور اعلام کرد که خط تولید گرافن این شرکت با ظرفیت ۳ تن در سال به بالاترین حد توان خود رسیده است. این شرکت در ماه آوریل اعلام کرد که تولید صنعتی اکسید گرافن خود را آغاز کرده است.
میسون گرافیت در حال پژوهش روی روش‌های تولید انبوه و مقرون به صرفه‌تر گرافیت است. این شرکت کانادایی در حوزه معدن فعالیت داشته و یک پروژه گرافیتی در ایالت کبک دارد.