استفاده از گرافن در تولید لوله انتقال گاز

EPL به عنوان یکی از شرکت‌های تابع هایدال اقدام به تولید نانوکامپوزیت‌های گرافنی برای استفاده در بخش نفت و گاز کرده است. آزمایش‌های اولیه انجام شده روی این محصول موفقیت آمیز بوده است.

شرکت ای‌پی‌ال کامپوزیت (EPL Composite) شرکت تابعه هایدال، موفق به ارائه فناوری شده که با استفاده از آن می‌توان خطوط لوله جدیدی برای انتقال گاز ساخت. EPL بیش از۱۰ سال است که با صنعت نفت و گاز همکاری می‌کند تا کامپوزیت‌های مقاوم برای کار در فشار بالا تولید کند. این محصول می‌تواند در برابر خوردگی مقاوم باشد.
EPL همکاری نزدیکی با هایدال، شرکت مادر خود، دارد تا از گرافن‌های این شرکت برای تولید کامپوزیت ترموپلاستیک استفاده کند. این کامپوزیت‌ها می‌توانند مقاومت نفوذ به گاز را در لوله‌ها افزایش و دوام آن‌ها را بهبود دهند.
گری بویس، از مدیران EPL، می‌گوید: «وجود خط کنترل کیفی در شرکت ما می‌تواند فرآیند آزمایش‌های درازمدت روی این کامپوزیت ترموپلاستیک را بهبود دهد و به ما کمک کند تا ماده جدیدی برای تولید خط لوله ارائه کنیم. آزمایش‌های انجام شده روی نمونه اولیه موفقیت‌آمیز بوده و ما درصدد توسعه بیشتر این فناوری و گرفتن گواهینامه‌های لازم در این حوزه هستیم.»
هایدال یکی از شرکت‌های تولید کننده گرافن در انگلستان است که از این ماده برای استفاده در صنایع مختلف استفاده می‌کند. این شرکت فناوری تولید انبوه گرافن با روش پلاسما را به صورت پتنتی در آورده و امکان عامل‌دار کردن این ماده را نیز دارد. فناوری مورد استفاده هایدال کاملاً مقرون به صرفه بوده و خروجی آن کاربردهای متعددی دارد.
EPL روی توسعه و تجاری‌سازی کامپوزیت‌های پلیمری حاوی گرافن تخصص دارد. این شرکت برای تجاری‌سازی محصولات خود در قالب فروش لیسانس یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر با شرکت‌های دیگر همکاری می‌کند.