ثبت سفارش خرید نانوپوشش برای صنعت فولاد

شرکت آباکان موفق به دریافت سفارش اولیه برای نانوپوشش ضد خوردگی خود شده است. این سفارش از سوی شرکت تولید کننده قطعات فولادی در مکزیک داده شده است.

آباکان (Abakan) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه پوشش‌دهی، اعلام کرد که یکی از شرکت‌های تابعه‌اش (MesoCoat de Mexico S.A. de C.V) اولین سفارش تجاری پوشش نانوکامپوزیت PComP را دریافت کرده است. این پوشش برای یکی از تولیدکنندگان بزرگ فولاد سفارش داده شده است.
خریدار این محصول اعلام کرده که بعد از آزمایش اولیه روی سفارش اول، در صورت تأیید عملکرد این محصول، سفارش بعدی خرید نیز داده خواهد شد. این شرکت قصد دارد تا از این پوشش برای پوشش‌دهی تمام محصولات خود استفاده کند. معمولاً از این نوع نانوپوشش‌ها به ندرت روی چنین محصولات فولادی استفاده می‌شود اما این شرکت قصد دارد تا روی قطعاتی نظیر توربین، ظروف فولادی و پمپ از این پوشش استفاده کند.
حجم خرید این نانوپوشش به صورت تقریبی سالانه یک میلیون دلار خواهد بود. رابرت میلر، مدیرعامل شرکت آباکان، می‌گوید: «از آنجایی که این نانوپوشش می‌تواند طول عمر قطعات فولادی را ۵ برابر افزایش دهد، ما پیش بینی می‌کنیم که بیش از ۱۰۰ شرکت و کارخانه فعال در حوزه تولید قطعات فولادی از مزایای این فناوری بهره‌مند شوند.»
خوزه ماریا ریبوت باروس،مدیرعامل شرکت مزوکوت، می‌گوید: «پوشش‌های PComP و Cermaclad هر دو به شدت مورد توجه صنایع نفت و گاز، معدن، سیمان و فولاد مکزیک هستند. ما پیش‌بینی می‌کنیم به زودی درخواست‌های اولیه از چند صنعت بزرگ مکزیک دریافت کنیم. تمرکز ما روی انطباق نانوپوشش ما با نیازهای صنایع مختلف است. ارزش افزوده این نانوپوشش نسبت به محصولات مشابه بسیار بیشتر است. در آزمایش‌های اولیه انجام شده، این نانوپوشش توانسته طول عمر قطعات فولادی را ۵ برابر افزایش دهد. این بدان معناست که می‌توان سالانه میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی در صنایع ایجاد کرد. ما معتقدیم که این محصول بتواند نسبت سود به هزینه بسیار بالایی داشته باشد.»
آباکان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ساخت مواد نانوکامپوزیتی پیشرفته است که برای حوزه مختلف نظیر نفت و گاز، پتروشیمی و معدن محصولاتی ارائه می‌دهد.