حمایت مالی برای وارد شدن ابرخازن گرافنی به بازار خودرو

شرکت آلمانی اسکلتون تکنولوژیز موفق به دریافت حمایت مالی ۹٫۸ میلیون یورویی برای تجاری‌سازی و توسعه ابرخازن‌های گرافنی شده است. این ابرخازن‌ها در آینده نزدیک جای باتری‌ها را در خودروهای برقی خواهند گرفت.

شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) در حوزه ساخت ابرخازن‌هایی با عملکرد بالا فعالیت دارد و محصولاتی برای صنایع مختلف نظیر خودروسازی ارائه می‌کند. این شرکت اعلام کرد موفق به دریافت ۹٫۸ میلیون یورو (۱۰٫۷ میلیون دلار آمریکا) از یک کنسرسیوم به رهبری صنعت تولید تجهیزات الکتریکی شده است.
این حمایت مالی از سوی گروه صنعتی هائیت (HAEIT) که مالک چند کارخانه بزرگ تجهیزات الکتریکی در بازار اروپا است انجام شده است.
اسکلتون تکنولوژیز با استفاده از مشتقات کربنی دارای حفره‌های نانوساختار و مواد گرافنی اقدام به تولید محصولات مختلفی نظیر ابر خازن می‌کند. ابرخازن‌های تولیدی این شرکت دانسیته انرژی ۵ برابر بیشتر از ابرخازن‌های موجود در بازار تولید می‌کنند. اسکلتون تکنولوژیز در سال ۲۰۱۲ محصولاتی به بازار ارائه کرد و به شدت مورد توجه صنعت موتورسیکلت، خودروسازی و بخش هوافضا قرار گرفت. در حال حاضر مشتری اصلی این شرکت را صنایع خودروسازی و آژانس هوایی اروپا تشکیل می‌دهد.
ابرخازن‌ها دارای طول عمر و توان انرژی بالاتری نسبت به باتری‌ها هستند. این ادوات قابلیت شارژ/دشارژ تا یک میلیون بار را داشته و در مدت چند ثانیه شارژ می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های تحلیل کننده بازار معتقداند که بازار ابرخازن‌ها تا سال ۲۰۲۰ درآمدی بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار خواهد داشت.
تعاوی مادیبرک، مدیرعامل اسکلتون تکنولوژیز، می‌گوید: «سری دوم حمایت مالی به ما امکان می‌دهد تا روی تجاری‌سازی ابرخازن‌های گرافنی کار کنیم. ما مشتاقیم تا از مزایای رشد این بازار استفاده کنیم. الون موسک (کارآفرین بزرگ جهان و صاحب شرکت‌هایی نظیر Papal، SpaceX و تسلا موتورز-مترجم) معتقد است که ابرخازن‌ها آینده صنعت خودروهای برقی را دربر خواهند گرفت و جایگزین باتری‌های فعلی خواهند شد. ما قصد داریم به این پیش‌بینی جامه عمل بپوشانیم. از این رو شروع به افزایش دانسیته انرژی ابرخازن‌ها کرده‌ایم و تا سال ۲۰۱۷ دانسیته انرژی را در ابرخازن‌ها به دو برابر باتری‌های اسیدی می‌رسانیم.»