پیش‌بینی بازار جهانی نانولوله‌های کربنی

با وجود خوش آتیه بودن تمامی نانومواد، نانولوله‌های کربنی، در زمینه کاربردهای رسانایی با گرافن و سایر مواد دوبعدی، از نظر ترکیب نیز با نانوسلولز رقابت سختی دارند.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) به تازگی گزارش جدیدی با عنوان «پیش‌بینی بازار جهانی نانولوله‌های کربنی تا سال ۲۰۲۵: کاربردها، بازارها، شرکت‌ها و تحقیقات» منتشر کرده است.
با وجود خوش آتیه بودن تمامی نانومواد، نانولوله‌های کربنی (CNTs) در زمینه کاربردهای رسانایی با گرافن و سایر مواد دوبعدی، از نظر ترکیب نیز با نانوسلولز رقابت سختی دارند، هرچند که انتظار می‌رود بعد از تلاش‌های تحقیقاتی گسترده، محصولات واقعی CNT وارد بازار شوند. رساناهای شفاف (TCs)، افزودنی‌های باتری و ترانزیستورها، خوش‌آتیه‌ترین بازارهای نانولوله‌های کربنی محسوب می‌شوند. نانولوله ها به عنوان جایگزین مناسب برای قلع ایندیوم در رساناهای شفاف مطرح اند. نانولوله‌های کربنی تک‌دیواره نیز راهکارهای مناسبی برای جایگزینی سیلیکون در ترانزیستورها محسوب می‌شوند.
اولین نسل محصولات نانولوله‌های کربنی چنددیواره (MWNT) شامل افزودنی‌های کامپوزیت برای قطعات خودرو، کالاهای ورزشی، بدنه قایق‌ها و غشاهای فیلتر آب است.
انتظار می‌رود که محصولات نانولوله‌های کربنی تک‌دیواره (SWNT) طی ۱ تا ۲ سال آینده وارد بازار شوند. شرکت‌های اُسیال و زئون در ماه می سال ۲۰۱۴ میلادی با همکاری یکدیگر برنامه‌ای را آغاز کرده‌اند تا بتوانند تولید SWNT را به طور چشمگیری افزایش دهند. در این راستا، توسعه کاربردهایی نظیر ابرخازن‌ها و کامپوزیت‌ها پیش‌بینی می‌شوند. پیشرفت‌های حوزه سنتز CNT، تصفیه و اصلاحات شیمیایی منجر به همگرایی CNTs در الکترونیک فیلم نازک و پوشش‌های با حوزه وسیع می‌شوند.
طبق گزارش جدید، شرکت‌هایی نظیر آرکما، نانوسیل، شوآدنکو، توماس سوآن و SouthWest NanoTechnologies از جمله شرکت‌های برتر فعال در حوزه نانولوله‌های کربنی هستند.
متن کامل این گزارش ۲۶۶ صفحه‌ای به قیمت ۱۳۶۹ دلار از طریق نشانی زیر قابل خریداری است.
http://www.researchandmarkets.com/search.asp?q=Carbon+Nanotubes+Global+Market+Forecast+to+2025+%3A+Applications%2C+Markets%2C+Companies+and+Research&cat_id=