فروش فناوری لایه‌نازک به یک تولیدکننده اسکناس

شرکت نانوتک‌سکیوریتی (Nanotech Security) موفق به فروش فناوری لایه‌نازک خود به یک سازمان تولیدکننده اسکناس شده است. این فناوری یک لایه نازک انتقال دهنده نور است که قابلیت استفاده در محصولات مختلف را دارد.

شرکت نانوتک‌سکیوریتی (Nanotech Security) اعلام کرد که بعد از نشست اخیر خود با یکی از مشتریان بین‌المللی، موفق به دریافت اولین سفارش برای فناوری لایه‌نازک انتقال نور (OTF) شده است. این فناوری قرار است برای افزایش امنیت اسکناس‌ها مورد استفاده قرار گیرد. ارزش این قرارداد، ۵۶۰ هزار دلار است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ اجرایی می‌شود. به دلیل مسائل امنیتی که در صنعت تولید اسکناس وجود دارد، اطلاعات بیشتری درباره این سفارش منتشر نشده است.
دوک بلک‌وی، از مدیران اجرایی شرکت نانوتک می‌گوید: « مزیت به کارگیری این ویژگی امنیتی در محصولات یکی از مشتریان بین‌المللی ما موجب شد تا این مشتری برای خرید این فناوری اقدام کند. ما خوشحالیم که عملکرد این محصولات موجب بهبود فضای کاری ما با مشتریان شده است. پیش‌بینی ما این است که به زودی سفارشات بیشتری در این باره دریافت کنیم.»
OTF یک نوع فیلم لایه نازک بوده که از آن برای انتقال رنگ استفاده می‌شود. دلیل به کارگیری این فناوری دشواری شبیه‌سازی و کپی‌برداری از آن است در حالی که استفاده از آن بسیار ساده است. این فناوری یکی از فناوری‌های امن تراز اول جهان است که کمترین تغییر را در سطح محصولات ایجاد می‌کند. نانوتک ۶ نوع انتقال رنگ استاندارد به همراه ۲۰۰ سایه مختلف رنگی با این محصول ایجاد می‌کند.
ویژگی‌های این محصول به قرار ذیل است:
برای کاغذ و پلیمر مورد استفاده در اسکناس مناسب است.
روی فویل و نخ قابل اعمال است.
دوام بسیار بالایی دارد.
انطباق‌پذیری بالایی با زیرلایه‌های مورد استفاده در اسکناس‌ها دارد.