حمایت مالی برای تولیدLED سه بعدی مبتنی بر نانوسیم

شرکت آلدیا که درصدد تولید LEDهای سه بعدی با استفاده از نانوسیم است، موفق به دریافت حمایت مالی ۲۸٫۴ میلیون یورو از طرف چند شرکت صنعتی بزرگ شده است. آلدیا در حال حاضر در حال توسعه نسل جدیدی از LEDها است که روی ویفرهای سیلیکونی بزرگ ایجاد می‌شود و بسیار ارز

شرکت آلدیا (Aledia) یکی از تولیدکنندگان نسل جدید LED‌های مبتنی بر نیتریدگالیم روی سیلیکون، اعلام کرد فاز دوم حمایت مالی برای توسعه فناوری LEDها را از بزرگترین مشتریانش دریافت کرده است.
در این قرارداد مبلغ۲۸٫۴ میلیون یورو (۳۱ میلیون دلار) از شرکت‌های والئو (Valeo)، ایکا (IKEA) وبی پی فرنس (Bpifrance) و بانک صنعتی ملی فرانسه به آلدیا اختصاص داده شده است. آلئو از بزرگترین تولیدکننده سیستم‌های روشنایی دنیا بوده و IKEA نیز از شرکت‌های تولیدکننده ادوات خانگی است. آلدیا در حال حاضر از طرف شرکت‌هایی نظیر Sofinnova Partners, Braemar Energy Ventures, Demeter Partners و CEAi/ATi حمایت مالی می‌شود.
آلدیا در حال حاضر در حال توسعه نسل جدیدی از LEDها است که روی ویفرهای سیلیکونی بزرگ (۲۰۰ میلیمتری یا ۸ اینچی) ایجاد می‌شود و بسیار ارزان‌تر از LEDهای دو بعدی رایج است. با این فناوری جدید می‌توان صنعت الکترونیک و LED را با هم ادغام کرد. این شرکت روی ساخت نسل جدیدی از نمایشگرها کار می‌کند.
آنینا مدیرعامل آلدیا می‌گوید: « این حمایت مالی به ما کمک می‌کند تا فناوری تولید LED با نانوسیم را به خوبی پیش ببریم. ما در حال پیشرفت‌ در توسعه این فناوری جدید هستیم و این حمایت مالی می‌تواند سرعت پیشرفت ما را افزایش دهد. با وجود شرکت آلئو ما یک مشتری بزرگ در صنعت LED خودروها داریم که بخش بسیار درآمدزایی است.»
موریزیو مارتینلی از مدیران شرکت والئو می‌گوید: « ما متقاعد شدیم که فناوری LED آلدیا می‌تواند با سیستم‌های نوری خودروها ادغام شود. با این کار نوآوری جدیدی در صنعت خودرو به وجود می‌آید و همچنین برای ما که به دنبال افزایش ایمنی و عملکرد خودروها هستیم بسیار جالب توجه است.»
کریستین ارنبورگ از مدیران IKEA می‌گوید: « فناوری LED مبتنی بر نانوسیم می‌تواند بخش مهمی از راهبرد گروه صنعتی IKEA در ارائه محصولات با کیفیت بالا باشد.»