نشست روسای فناوری و گروه‌های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش و ستاد نانو

ستاد نانو با هدف همگرایی بیشتر فعالیت‌های دانش‌آموزی در نشست روسای تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش شرکت کرد. این نشست دیروز مورخ ۱۳ مردادماه سال جاری به همت وزارت آموزش و پرورش و با حضور کلیه روسای تکنولوژی استان‌ها در شهرستان ا

در این نشست که دو ساعت به طول انجامید، ابتدا مهندس دودانگه معاون دفتر آموزش متوسطه نظری توضیحاتی راجع به فعالیت‌های این وزارتخانه با همکاری برخی از ستادهای معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه نمود و به پیشرو بودن  ستاد  فناوری نانو در حوزه دانش آموزی از نظر قدمت، کمیت و کیفیت محتوای آموزشی اشاره داشت.

وی لازمه رشد کشور در زمینه فناوری‌های نوین را توجه ویژه به حوزه دانش‌آموزی عنوان کرد. سپس مهندس نائینی رئیس گروه پژوهش‌سراهای دانش آموزی ایراد سخن کرد. وی ضمن اشاره به علم میان رشته‌ای نانو و لزوم توجه روسای ادرات مطبوع خود به این موضوع از همکاران خود خواست تا با توجه به این مسئله که پیشرفت در فناوری نانو پیشرفت در تمام زمینه‌های علوم طبیعی خواهد بود٬ در گسترش و ترویج این فناوری تلاش کنند.

در ادامه مهندس سید مجتبی قدمگاهی کارشناس مسئول حوزه دانش آموزی ستاد نانو از فعالیت‌های دانش آموزی این ستاد، ذیل عنوان باشگاه نانو ارائه کاملی بیان داشت؛ و در مورد المپیاد نانو، جشنواره دانش‌آموزی نانو، آزمایشگاه‌های آموزشی نانو و کانون رشد و توسعه برگزیدگان باشگاه برای روسای ادارات تکنولوژی سراسر کشور توضیحاتی داد.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ و ارائه نظرات روسای ادارات تکنولوژی استان‌ها با آقای مهندس قدمگاهی برگزار شد و در مورد فعالیت‌های جاری باشگاه نانو مسائلی مطرح گردید.

شایان ذکر است شنبه مورخ ۱۷ مرداد ماه نیز نشست آموزشی و توجیهی با حضور مدیران پژوهشسراهای شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی نانو (توانا) در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران برگزار خواهد شد.