نانوابزاری با قابلیت جفت شدن با AFM و sSNOM

شرکت بروکر (Bruker) اخیراً ابزاری موسوم به InspireTM به بازار عرضه کرده است که می‌تواند برای مشخصه‌یابی با قدرت تفکیک نانومتری استفاده شود. این ابزار قابلیت جفت شدن با AFM و sSNOM را داراست.

شرکت بروکر (Bruker) نسل جدید نانوابزار مادون قرمز خود موسوم به InspireTM را به بازار عرضه کرد. این دستگاه مشخصه‌یابی می‌تواند با قدرت تفکیک ۱۰ نانومتر پیوندهای شیمیایی را نقشه‌برداری کند. از مزایای این ابزار می‌توان به سهولت کاربرد و ایمن بودن لیزر آن اشاره کرد.
با استفاده از InspireTM می‌توان تصویربرداری sSNOM را به سادگی انجام داد، sSNOM یک ابزار بسیار قدرتمند در تعیین ساختار شیمیایی مواد در مقیاس‌ نانو است.
این اولین باری است که نقشه‌برداری نانومقیاس شیمیایی به‌صورت تجاری در دسترس محققان قرار می‌گیرد. در این دستگاه از فناوری PeakForce Tapping® ویژه شرکت بروکر استفاده شده‌است که می‌تواند اطلاعات جدیدی در تحقیقات گرافن، پلیمر، مواد پیچیده و لایه‌های نازک ارائه کند. برای مثال، این فناوری قادر است خواصی نظیر هدایت الکتریکی و تابع کار این مواد را به محققان ارائه کند. این عوامل با قدرت تفکیک بالا انجام می‌شود.
InspireTM یک ابزار تعیین مشخصات نانومقیاس است که می‌تواند قابلیت‌های میکروسکوپ نیروی اتمی را به‌گونه‌ای بهبود دهد که امکان بررسی ساختار شیمیایی مواد با قدرت تفکیک ۱۰ نانومتر فراهم شود. این دستگاه اطلاعات توپوگرافی و مکانیکی از سطح نمونه ارائه می‌دهد. با این قابلیت محققان می‌توانند به سوالات بنیادی در حوزه فناوری‌ نانو پاسخ دهند.
این اولین ابزاری است که می‌تواند با میکروسکوپ sSNOM جفت شود و با استفاده از فناوری PeakForce Tapping آنالیزهای نانومقیاس نمونه را انجام دهد.
در این دستگاه، جذب مادون قرمز و نقشه برداری انعکاسی شیمیایی با قدرت تفکیک بالا انجام می‌شود. این ابزار کاملاً به دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی جفت شده و نتایج تکرارپذیری را ارائه می‌دهد.
شرکت بروکر بیش از ۵۰ سال است که در حوزه ساخت ادوات و تجهیزات مشخصه‌یابی فعالیت می‌کند. این شرکت، میکروسکوپ و دستگاه‌های آنالیزی مختلفی به بازار عرضه کرده است.