سرمایه گذاری برای تولید ابرخازن‌های گرافنی

شرکت تکنولوژی‌های اسکلتون، یک سازنده آلمانی – استونی ابرخازن‌ها، برای گسترش تولید ابرخازن‌های مبتنی بر گرافن نه و هشت دهم میلیون پوند سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت طبق گفته‌اش، تنها سازنده‌ای است که در سلول‌های ابرخازن‌شان از گرافن استفاده می‌کند. این شرکت از ماده‌ی سنتز شده از ترکیبات معدنی که ثبت پتنت شده است، استفاده می‌کند. این ماده دارای لایه‌های گرافنی است که مساحت سطح ویژه و ضریب هدایت آن را افزایش می‌دهد.
طبق گفته این شرکت، افزودن گرافن چگالی انرژی را دو برابر و چگالی توان را پنج برابر می‌کند. تاوی مادیبرک، مدیر اجرایی اسکلتون، می‌گوید: “سرمایه‌گذاری سری B به ما اجازه می‌دهد که ابرخازن‌های مبتنی بر گرافن خود را مطابق با نظر مشتریان بهبود دهیم. ما قویا به دنبال تفویت جایگاه خود در این بازار بویژه در اروپا هستیم.”
الون ماسک پیش‌بینی کرده است که در افزاره‌های الکترونیکی آینده ابرخازن‌ها در دراز مدت جایگزین باتری‌های شوند. این شرکت تلاش خواهد کرد که تا سال ۲۰۱۷ با دو برابر کردن چگالی انرژی محصولات کنونی‌شان به سطوح باتری اسیدی ۲۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم برسد.
آندرس آلیکما، مدیر اجرایی گروه هارجو الکتر می‌گوید: “ما متقاعد شده‌ایم که راه‌حل‌های مبتنی بر ابرخازن در کاربردهای اتوماسیون ساخت و الکتروتکنیکال برای ذخیره انرژی، کنترل و سویچینگ سریع توان بالا بطور روزافزونی استفاده خواهد شد.”
اسکلتون ماه گذشته برای تهیه ابرخازن‌هایی برای آژانس فضایی اروپا معامله‌ای انجام داد. ابرخازن‌ها می‌توانند یک میلیون چرخه عمر داشته باشند و کمتر از چند ثانیه شارژ شوند. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ بازار ابرخازن‌ها به سه و نیم میلیارد دلار در سال برسد.