بازدید گروهی از مدیران و کارشناسان ستاد نانو از مرحله عملی المپیاد نانو

گروهی از مدیران و کارشناسان ستاد نانو از محل برگزاری کلاس‌ها و آزمایشگاه‌های برگزیدگان المپیاد نانو در مجموعه عصر انقلاب (سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران) بازدید کردند و از نزدیک با روند آزمایش‌ها و رقابت دانش آموزان این دوره آشنا شدند.

دوره عملی المپیاد (مرحله دوم) از تاریخ ۳۱ مردادماه آغاز شده و تا ۱۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

گروهی از دبیران و کارشناسان ستاد نانو در روز ۳ شهریور از محل برگزاری کلاس‌ها و آزمایشگاه‌های مرحله عملی المپیاد نانو در مجموعه عصر انقلاب (سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران) بازدید کردند و از نزدیک با روند آزمایش‌ها و رقابت دانش‌آموزان این دوره آشنا شدند.

گفتنی است پس از برگزاری آزمون کتبی (مرحله اول) ششمین المپیاد نانو و
اعلام نتایج، ۳۹ نفر برای شرکت در دوره عملی این المپیاد معرفی شدند. دانش
آموزان در ۱۳ گروه ۳ نفره تقسیم‌بندی شدند. شایان ذکراست٬ مهندس فرزاد حسینی نسب بهمراه ۱۳ نفر از مدرسین نانو برگزاری این دوره را برعهده دارند.

المپیاد دانش‌آموزی نانو در دو مرحله به صورت برگزاری یک آزمون تئوری در سطح کشور و در مرحله دوم، برگزاری یک اردوی علمی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی می‌شوند.

در ۲ دوره اول المپیاد، اردوی علمی در پژوهشگاه صنعت نفت و دوره‌های سوم، چهارم و پنجم المپیاد، این اردو در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد. همچنین دانش‌آموزان از مراکز تحقیقاتی و تخصصی فناوری نانو بازدید داشته‌اند.

از دیگر بخش‌های اردوی علمی مرحله دوم برگزاری دوره شبیه‌سازی فناوری نانو توسط اساتید مجرب این دوره بوده است که نتایج ارزیابی آن در انتخاب نفرات برتر المپیاد نیز در نظر گرفته شده است.