قرارداد خرید عمده گرافیت برای تولید گرافن

شرکت گرافوید برای تامین نیازهای خود در بخش مواد اولیه، اقدام به امضاء توافق‌نامه همکاری با شرکت فوکوس گرافیت کرده است. فوکوس گرافیت از معدنی در ایالت کبک، گرافیت استخراج می‌کند که این گرافیت برای تولید گرافن به گرافوید فروخته می‌شود.

فوکوس گرافیت (Focus Graphite) یک شرکت فعال در بخش معدن بوده که روی استخراج گرافیت از معدنی در ایالت کبک کانادا کار می‌کند. این شرکت اخیرا توافق‌نامه همکاری با شرکت گرافوید (Grafoid)، یکی از پیشروان تولید و توسعه گرافن در جهان، امضاء کرده است.
براساس این توافق‌نامه شرکت فوکوس گرافیت متعهد می‌شود تا سالانه ۱۰۰۰ تن کربن خالص برای شرکت گرافوید استخراج کند. در بخش دوم این قرارداد، گرافوید سالانه ۲۵ هزار تن گرافیت با خلوص ۹۷٫۸ درصدی به مدت ده سال از این شرکت خریداری کند.
گری اکونومو، از مدیران شرکت فوکوس گرافیت، اعلام کرد که دو شرکت قصد دارند بخش‌های دیگری نیز به این توافق‌نامه اضافه کنند. اکونومو می‌گوید: « روابط بسیار قوی میان دو شرکت و همچنین برنامه‌های راهبردی مشترک آنها در این توافق‌نامه منعکس شده است. فوکوس گرافیت از مزایای درآمدی این توافق‌نامه استفاده می‌کند و گرافوید نیز از تامین مواد اولیه خود برای پاسخ‌دهی به مشتریانش مطمئن می‌شود.»
گرافوید یک شرکت کانادایی است که در حوزه گرافن فعالیت دارد. این شرکت روی توسعه روش‌های کاربرد صنعتی گرافن متمرکز بوده و همکاری مشترکی با بخش‌های مختلف دانشگاه و صنعت دارد. این شرکت محصولاتی با نام تجاری MesogrftTM به بازار عرضه کرده است.
شرکت فوکوس یکی از بزرگترین سهام‌داران شرکت گرافوید است، گرافوید بیش از ۷۸۰۰۰۰۰ هزار سهم به ارزش ۳۹ میلیون دلار دارد. این شرک خصوصی اخیرا ۲۰ میلیون دلار دیگر سرمایه‌ خود را افزایش داده است.
هدف از این قرارداد، تامین مواد اولیه برای شرکت گرافوید است تا برای نسل جدید باتری‌های گرافنی، باتری‌های ادوات الکترونیکی و ادوات ذخیره‌سازی انرژی، ماده اولیه تولید کند.
برای شروع کار، گرافوید مبلغ یک میلیون دلار در طول ۱۲ ماه پرداخت می‌کند که اولین قسط آن ۳۰ دسامبر ۲۰۱۵ است. مقرر شده تا قیمت فروش محصولات به گرافوید طی ده سال آینده، ده درصد زیر قیمت رایج بازار باشد.