همکاری مشترک برای بازاریابی نانوپوشش در صنعت نفت

شرکت تسلا نانوکوتینگ برای معرفی و بازاریابی نانوپوشش خود در صنعت نفت و گاز اقدام به همکاری مشترک با یکی از شرکت‌های نفتی کرده است. این شرکت قرار است نانوپوشش ضد خوردگی تسلا را به شرکت‌های بزرگ نفتی معرفی کرده و در بازار اروپا، آفریقا و خاورمیانه توزیع کن

شرکت تسلا نانوکوتینگ (Tesla NanoCoatings) اعلام کرد قراری با شرکت نروژی دریل گروپ (NDG) گذاشته است تا از طریق این شرکت محصول خود موسوم به Teslan® را در بازار توزیع کند. این محصول قرار است توسط این شرکت به عنوان عامل فروش در اروپا، آفریقا و خاورمیانه توزیع شود.
همکاری مشترک میان این دو شرکت قرار است منجر به ارائه پوشش ضدخوردگی جدیدی نیز شود که از آن در صنعت نفت و گاز استفاده می‌شود. خوردگی یکی از دغدغه‌های اصلی در بخش تعمیر و نگهداری صنعت نفت و گاز است.
شرکت تسلا نانوکوتینگ از فناوری نانوکربن برای تولید محصولات ضد خوردگی استفاده می‌کند که برای محافظت از تجهیزات و ابزارهای نفتی و همچنین در بخش حمل و نقل نفت استفاده می‌شود.
تود هاوکینز مدیر عامل شرکت تسلا می‌گوید: « ما بسیار خوشحالیم که با گروه صنعتی دریل همکاری مشترکی برای تغییر چشم‌انداز صنعت خوردگی آغاز کرده‌ایم. این گروه منابع باارزشی دارند که به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم به سرعت در صنعت حفاری نفت اروپا، آفریقا و خاورمیانه نفوذ کنیم.»
گروه دریل یکی از اوپراتورهای بزرگ و شرکت‌های اصلی خدمات‌دهی در صنعت حمل و نقل و نفت است. این شرکت با شرکت‌های نفتی بزرگی در سراسر جهان همکاری دارد. اگیل لاوسلند از مدیران گروه دریل می‌گوید: « ما خوشحالیم که یکی از توزیع کنندگان محصولات تسلا هستیم و این نانوفناوری کربنی را به مشتریان عرضه می‌کنیم. تسلان یک روش دو مرحله‌‌ای پوشش‌دهی است درحالی که در حال حاضر روش‌های پوشش‌دهی سه مرحله‌ای هستند. با این ویژگی هزینه نگهداری تجهیزات کاهش می‌یابد. در شرایط فعلی که قیمت نفت به شدت کاهش یافته، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری بسیار ضروری است.»
این دو شرکت قصد دارند با همکاری یکدیگر اقدام به معرفی محصول تسلان به شرکت‌هایی نفتی نظیر BP و Saudi Aramco کنند.