امضای قرارداد همکاری در حاشیه گردهمایی متخصصان صنعت برق و فناوری نانو

سمینار فناوری نانو در صنایع برق و انرژی در حاشیه دومین روز برگزاری هشتمین جشنواره فناوری نانو در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.در این سمینار قراردادی با موضوع «توسعه و ساخت، نانو پوشش های آبگریز و آنتی استاتیک برپایه ترکیبات ارگان

سمینار فناوری نانو در صنایع برق و انرژی با حضور کارشناسان و مسئولانی از پژوهشگاه نیرو٬ ستاد توسعه فناوری نانو، سندیکای صنعت برق، شرکت برق منطقه‌ای خراسان و هرمزگان و برخی از شرکت‌های حاضر در جشنواره در حاشیه دومین روز برگزاری هشتمین جشنواره فناوری نانو در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

معرفی فناوری‌های نانویی دارای کاربرد در صنعت برق و همچنین آشنایی با حمایت‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و کاربردهای این فناوری در تجهیزات مورد استفاده در بخش تولید، انتقال و توزیع صنعت برق و معرفی فعالیت‌ها و حمایت‌های شبکه انتقال فناوری نانو در حوزه برق و انرژی از مهمترین محوهای سمینار است.

در بخش نخست این سمینارمهندس غیاث‌الدین، دبیرسندیکای صنعت برق در خصوص فعالیت‌های این سند به سخنرانی پرداخت و افزود: «سندیکای صنعت برق ایران یک نهاد صنفی، متشکل از ۴۷۰ شرکت سازنده تجهیزات، پیمانکار و مشاور صنعت برق است که در راستای دفاع از منافع مشروع اعضای خود و براساس نقش و جایگاه تشکل‌های صنفی در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، افزایش اثربخشی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت برق از طریق ساماندهی بخش خصوصی و تعمیق مشارکت و شکل‌دهی به سرمایه اجتماعی در میان خانواده صنعت برق ایران را دنبال می‌کند.»

در ادامه این سمینار دکتر اسدی فرد، دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو به ارائه گزارشی از وضعیت فناوری نانو در ایران پرداخت. وی پس از تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای سند راهبردی ۱۰ ساله اول ستاد توسعه فناوری نانو به تشریح برنامه‌ها و اهداف سند دوم ستاد نانو پرداخت.

به گفته دکتر اسدی‌فرد رویکرد اصلی ستاد توسعه فناوری نانو در سند دوم، توسعه صنعتی، تولید محصولات، صادرات فناوری‌ها و محصولات ایران به بازارهای جهانی است.

شایان ذکر است در این سمینار قراردادی با موضوع «توسعه و ساخت نانوپوشش‌های آبگریز و آنتی استاتیک برپایه ترکیبات ارگانوسیلان٬ جهت استفاده در مقره‌های برق» بین شرکت مقره‌سازی ایران و شرکت رامو منعقد شد.
گفتنی است٬ ستاد توسعه فناوری نانو رابط عقد این قرارداد بوده و هزینه‌های بخش R&D این طرح نیز از سوی ستاد نانو پرداخت شده است.

در این سمینار سخنرانی‌هایی با موضوعات «کاربردهای فناوری نانو در تجهیزات مورد استفاده در بخش تولید، انتقال و توزیع صنعت برق» توسط مهندس حسینی نسب و «معرفی فعالیت‌ها و حمایت‌های شبکه انتقال فناوری نانو در حوزه برق و انرژی» توسط دکتر ریاحی ارائه شد.