آغاز فاز بعدی پیشگامی فناوری‌نانوی یوتیکا

نانویوتیکا یک طرح کلی توسعه اقتصادی ۱٫۵ میلیارد دلاری برای احیای دره موهاک (Mohawk Valley) است که به دنبال موفقیت سانی‌پُلی دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس آلبانی، ایجاد یک اکوسیستم مبتنی بر فناوری‌نانوی پویا را پیگیری می‌کند.

به گفته فرماندار گومو، شرکت بین‌المللی امز اِ‌ی‌جی (ams AG) که در زمینه حسگرهای با عملکرد عالی و مدارهای مجتمع آنالوگ فعالیت می‌کند، به دنبال ایجاد یک هزار شغل جدید است و در این راستا نیز سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری خود را برای حمایت از این برنامه آغاز کرده است. این شرکت به دنبال ساخت تجهیزات ساخت waferاست.
با همکاری بخش دولتی و خصوصی فاز بعدی پیشگامی نانویوتیکا (Nano Utica initiative) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود طی ۱۰ سال آینده، بیش از ۴ هزار شغل جدید ایجاد شود. نانویوتیکا که به منظور تکرار موفقیت بی‌نظیر مگاپلکس فناوری‌نانو در سانی‌پلی (SUNY Poly) طراحی شده است، منجر به تقویت بیشتر اهمیت بین‌المللی نیویورک به عنوان کانون برتر توسعه اقتصادی، آموزش و نوآوری فناوری‌نانو در قرن ۲۱ خواهد شد.
شرکت آمز با همکاری دولت ایالتی نیویورک، SUNY Poly CNSE، مدیریت فورت‌شایلر (FSMC) و Mohawk Valley Edge به منظور پشتیبانی از عملیات ساخت نیمه‌هادی‌های آنالوگ با کیفیت برتر، به دنبال ساخت تجهیزات ساخت wafer است. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ساخت آزمایشگاه ams در محل مرکز نانوی مارسی (Marcy Nanocenter) از بهار سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود. انتظار می‌رود که با افتتاح این مرکز، به طور مستقیم بیش از ۷۰۰ شغل دائمی و به طور غیرمستقیم نیز ۵۰۰ شغل ایجاد شود.
نانویوتیکا یک طرح کلی توسعه اقتصادی ۱٫۵ میلیارد دلاری برای احیای دره موهاک (Mohawk Valley) است. این طرح به دنبال موفقیت سانی‌پُلی دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس آلبانی، ایجاد یک اکوسیستم مبتنی بر فناوری‌نانوی پویا را پیگیری می‌کند.
براساس مدل توسعه اقتصادی نوآوری‌محور فرماندار نیویورک، هیچ منابع مالی دولتی در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار نمی‌گیرد. نیویورک برای حمایت از بهبود زیرساخت‌ها و تجهیزات زیربنایی، ۲۵۰ میلیون دلار در مرکز نانو مارسی و QUAD C سرمایه‌گذاری خواهد کرد. دولت محلی از طریق پُلی‌سانی، مالکیت و مدیریت این تجهیزات را در اختیار خواهد داشت.