عرضه تجاری‌ نانولوله‌های کربنی تراز شده متراکم

شرکت N12 تکنولوژیز قصد دارد فناوری نانولوله‌های کربنی تراز شده متراکم (VACNT) خود را در نمایشگاه کامپوزیت‌ها و مواد پیشرفته ارائه کند. این فناوری موسوم به NanoStitch™ برای استفاده در کامپوزیت‌ها مناسب است. عملکرد کامپوزیت‌ها درصورت استفاده از این فناوری ب

N12 تکنولوژیز (N12 Technologies) یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که در شهر کمبریج قرار دارد. این شرکت فناوری ارائه شده توسط مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) را تجاری‌سازی کرده و به‌عنوان اولین تولیدکننده عمده و صنعتی نانولوله‌های کربنی تراز شده متراکم (VACNT) شناخته شده‌است.
این شرکت قصد دارد تا فناوری پیشرفته خود را که به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده در نمایشگاه کامپوزیت‌ها و مواد پیشرفته ارائه کند. این نمایشگاه در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۵ برگزار می‌شود.
محصول نانواستیچ (NanoStitch™) که برنده جایزه‌ای نیز شده‌است می‌تواند استحکام و عملکرد مواد کامپوزیتی را بهبود دهد. این کار با افزایش مقاومت در برابر خستگی، اصطکاک و شکستگی انجام می‌شود.

 این شرکت برای توسعه کسب و کار خود همکاری نزدیکی با شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کامپوزیت در جهان آغاز کرده است. این همکاری در راستای افزایش عملکرد سیستم‌های رزین/الیاف با استفاده از این نانوساختار انجام می‌شود.
این شرکت در حال کار روی محصولات مبتنی بر نانولوله‌های کربنی بوده که منطبق بر روش‌های اتصال رزین بوده و می‌توان از آن در چسب‌ها و مواد ترموپلاستیک استفاده کرد. براد برکسون، مدیرعامل شرکت N12، می‌گوید: «این محصول جدید می‌تواند دامنه کاربرد مواد کامپوزیتی را از آنچه که ما متصور هستیم افزایش دهد.»
وی‌ می‌افزاید: «در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان در حال آزمایش این فناوری هستند. ظرفیت تولید فناوری NanoStitch™ به زودی افزایش می‌یابد. این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا این فناوری به بازدیدکنندگان معرفی شود.»
برای بازدید از این فناوری به غرفه S-123 در نمایشگاه CAMX مراجعه کنید.