ثبت پتنتی در حوزه تشخیص زودهنگام سرطان با نانوذرات

شرکت سنیور ساینتیفیک که زیرمجموعه شرکت منهتن ساینتیفیکس است اخیرا موفق به ثبت پتنتی در حوزه نانوزیست‌فناوری در دفتر USPTO شده است. این پتنت به استفاده از نانوذرات در شناسایی سرطان مربوط می‌شود.

شرکت منهتن ساینتیفیکس (Manhattan Scientifics) اعلام کرد یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود یعنی سنیور ساینتیفیک که در حوزه نانوزیست فناوری فعالیت دارد موفق به ثبت پتنت جدیدی شده است. این شرکت در حوزه شناسایی سرطان و دیگر بیماری‌های انسانی فعالیت دارد. این پتنت که با شماره ۹۰۹۵۲۷۰ و با عنوان Detection, measurement, and imaging of cells such as cancer and other biologic substances using targeted nanoparticles and magnetic properties thereof در دفتر USPTO ثبت شده مربوط به فناوری MRXTM است.
با استفاده از این پتنت می‌توان ابزارهایی برای شناسایی و اندازه‌گیری سلول‌های سرطانی با استفاده از نانوذرات مغناطیسی ارائه کرد.
باب پرولکس مدیرعامل شرکت سنیور می‌گوید: «اهمیت ثبت این پتنت این است که موجب حفظ مالکیت فکری ما ما شده و روی کسب و کار ما اثر مثبتی می‌گذارد. ما می‌توانیم با کار فرایند تحقیق و توسعه و همچنین تجاری‌سازی فناوری خود را تداوم دهیم. ما و شرکاء تجاری‌مان موقعیت ویژه‌ای در پتنت‌های این حوزه داریم به طوری که از این فناوری رلکسومتری مغناطیسی برای تشخیص بیماری در محیط زنده بدن استفاده می‌کنیم.»
منهتن ساینتیفیکس در نیومکزیکو قرار داشته و روی انتقال فناوری تجاری‌سازی فناوری نانو در بخش سلامت فعالیت دارد. این شرکت به توسعه فناوری استفاده از نانوذرات در بخش پزشکی پرداخته و برنامه ویژه‌ای برای شناسایی بیماری سرطان دارد.
سنیور ساینتیفیکس در حوزه زیست‌فناوری و فناوری‌نانو فعالیت داشته و سیستم‌های شناسایی نانومغناطیسی و تصویربرداری زیستی دارد که به طور ویژه برای شناسایی و تشخیص سرطان طراحی شده است. این ابزارها برای تشخیص زودهنگام سرطان مناسب هستند.