بازار جهانی نانولوله‌های کربنی، گرافن و مواد دوبعدی تا سال ۲۰۲۵

بازار جهانی نانولوله‌های کربنی، گرافن و سایر نانومواد دوبعدی به طور گسترده‌ای بخش‌هایی نظیر فتونیک و الکترونیک را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارش جدیدی با عنوان «بازار جهانی نانولوله‌های کربنی، گرافن و سایر مواد دوبعدی تا سال ۲۰۲۵: کاربردها، شرکت‌ها، بازارها و تحقیقات» منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، بازار جهانی نانولوله‌های کربنی، گرافن و سایر نانومواد دوبعدی به طور گسترده‌ای بخش‌هایی نظیر فتونیک و الکترونیک را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد. نانولوله‌های کربنی و گرافن قوی‌ترین، سبک‌ترین و رساناترین الیافی هستند که تاکنون به دست بشر شناخته شده‌اند. این مواد در رقابت مستقیم با برخی از بازارها بوده و در عین حال نیز مکمل برخی از بازارهای دیگر هستند.
در حال حاضر نانولوله‌های کربنی تک‌دیواره (SWNT) به خاطر گران بودن به طور گسترده استفاده نمی‌شوند اما انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ تأثیر گسترده‌ای بر حوزه کاربردهای الکترونیک داشته، و با بهبود قابلیت‌های تولیدی آن‌ها، قیمت این مواد نیز کاهش یابد. بیشترین میزان تقاضا برای نانولوله‌های کربنی درکشورهای حوزه اقیانوس آرام می‌باشد.
این گزارش ۵۰۶ صفحه‌ای در زمینه بازار جهانی نانولوله‌های کربنی و گرافن دربرگیرنده موارد زیر است:
• حجم تولید و برآورد آن تا سال ۲۰۲۵٫
• زمان توسعه کاربردها.
• محصولات گرافن و نانولوله‌های کربنی.
• تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای نانولوله‌های کربنی و گرافن.
• ارزیابی بازار نانولوله‌های کربنی و گرافن در بخش‌هایی نظیر انرژی، هوا فضا، خودروسازی، زیست‌پزشکی، پوشش‌ها، کامپوزیت‌ها، الکترونیک، ادوات الکترونیک، فتونیک، حسگرها، فیلتراسیون، افزودنی‌ها، کاتالیست‌ها و نساجی.
• وضعیت شرکت‌های تولید کننده، توسعه دهندگان محصولات نانولوله‌های کربنی، گرافن و بازارهای هدف و قراردادها.
متن کامل این گزارش به قیمت ۲۳۵۳ دلار از طریق نشانی قابل خریداری است.
http://www.researchandmarkets.com/reports/3268446/the-global-market-for-carbon-nanotubes-graphene#pos-1