سرمایه‌گذاری شرکت توکیو در مجموعه‌ی فناوری‌نانوی سانی

بر اساس این توافق، شرکت توکیو به منظور گسترش تحقیق و توسعه خود تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲۶۲٫۵ میلیون دلار در مجموعه فناوری‌نانوی سانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

موسسه سانی پلی‌ تکنیک، وابسته به دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس آلبانی (SUNY Poly CNSE) که نماد موفقیت ایالت کالیفرنیا در ایجاد کانون نوآوری جهانی فناوری‌نانو است، یک موافقت‌نامه همکاری با شرکت الکترونیک توکیو (TELTM) به امضا رسانده است. بر اساس این توافق، شرکت توکیو به منظور گسترش تحقیق و توسعه خود تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲۶۲٫۵ میلیون دلار در مجموعه فناوری‌نانوی سانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
شرکت TELطی ۵ سال آینده حدود ۱۷۵ میلیون دلار در مجموعه فناوری‌نانوی سانی ‌پلی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در مقابل نیز مجموعه سانی ‌پلی، به منظور حمایت از توسعه اولین تجهیزات تحقیق و توسعه شرکت TEL در خارج از کشور ژاپن که در سال ۲۰۰۳ میلادی در آلبانی تاسیس شده است، مبلغ ۸۷٫۵ میلیون دلار تخصیص خواهد داد.
شرکت TEL از پیشگامان جهانی راهکارهای الگودهی بوده و فعالیت‌های جدیدی را در حوزه لیتوگرافی پیشرفته، به منظور توسعه تصویربرداری خودآرا و تکنیک‌های الگودهی پیشرفته جدید آغاز خواهد کرد. این فناوری‌های جدید به توسعه سیستم‌های نانو و سایر ساختارهای پیشرفته برای توسعه قانون مور به نودهای ۷ و ۵ نانومتر کمک می‌کند. در این راستا، از توانمندی‌های لیتوگرافی پیشرفته موجود در SUNY Poly CNSE نیز استفاده خواهد شد.
شرکت TEL بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات تولید نیمه‌هادی پیشرفته و تجهیزات تولید نمایشگرهای تخت در کشور ژاپن بوده و در این زمینه رتبه سوم جهانی را نیز در اختیار دارد.