آغاز ثبت نام دوره چهارم برنامه طرح‌های نوآورانه

ثبت نام دوره چهارم برنامه طرح‌های نوآورانه آغاز شد. فراخوان اول دوره چهارم این برنامه از ۲۰ آبان لغایت ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ است.

فناوران، شرکت‌ها و پژوهشگران علاقه‌مند به حضور در برنامه طرح‌های نوآوانه می‌توانند با ورود به سامانه اختصاصی این برنامه از طریق لینک ورودی برنامه طرح‌های نوآورانه در سایت، پس از دریافت اطلاعات کاربری، طرح خویش را در صفحه اختصاصی خود بارگذاری نمایند.

لازم به ذکر است طرح‌هایی که در فراخوان اول این برنامه ثبت‌نام نموده و پذیرفته شوند شانس حضور در جشنواره نانو سال ۱۳۹۵ را خواهند داشت.

برنامه طرح‌های نوآورانه این فرصت را در اختیار محققان، فناوران و شرکت‌ها قرار می‌دهد تا دستاوردهای نوآورانه خویش را آماده ورود به چرخه صنعت نمایند. تسهیل و تسریع در فرآیند تجاری‌سازی محصولات و دستاوردها، امکان نمایش محصولات و جذب سرمایه‌گذار و همچنین بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات و مشاوره‌ در زمینه‌های مختلف تجاری‌سازی از جمله مهمترین ویژگی‌های حضور در این برنامه است.

طرح‌هایی در این برنامه پذیرفته می‌شوند که نمونه اولیه‌ای از آنها ساخته شده باشد، مبتنی بر نیاز صنعت باشد، نمونه مشابه داخلی نداشته باشد و یا در صورت وجود مشابه، بهبود کیفیت و یا خواص و یا جهش اقتصادی در آن دیده شود. انطباق محصول با تعاریف نانو نیز از دیگر شاخصه‌های مهم در پذیرش طرح‌ها است.

طرح‌های دریافتی در مراحل مختلفی مورد ارزیابی فنی و تجاری قرار می‌گیرند. آن دسته از طرح‌هایی که امتیازات اولیه را کسب می‌نمایند به جلسه مصاحبه حضوری دعوت شده و در مدت زمان مشخصی در حضور داوران فنی و تجاری طرح خویش را ارائه می‌نمایند و به سوالات پاسخ می‌دهند. در نهایت تعدادی از طرح‌ها جهت حضور در برنامه انتخاب می‌شوند.

شایان ذکر است، تاکنون سه دوره از برنامه طرح‌‌های نوآورانه در سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ برگزار شده است. در دوره اول ۱۲ طرح و در دوره دوم ۲۲ طرح حائز امتیازات لازم جهت حضور در برنامه شدند. تعدادی از این طرح‌ها با بهره‌گیری از فضای فراهم شده، امکانات، تسهیلات و مشاوره‌های قابل دسترس در این برنامه موفق به جذب سرمایه‌گذار و یا شروع کسب و کار شده‌اند.

در دوره سوم نیز حدود ۴۰۰ طرح از سراسر کشور دریافت شد که از این میان پس از مراحل مختلف ارزیابی، درنهایت ۲۵ طرح در برنامه پذیرفته شد. طرح‌های دوره سوم از حوزه‌های مختلفی نظیر نفت، بهداشت و پزشکی، کشاورزی، برق و الکترونیک و نساجی اند.

در صورت نیاز به توضیحات تکمیلی دبیرخانه برنامه با شماره ۶۳۱۰۳۴۳۵-۰۲۱ آماده پاسخگویی به سوالات است. همچنین امکان ارسال مکتوب سوالات از طریق ایمیل برنامه به آدرس NanoMatch@nano.ir نیز وجود دارد.