برگزاری مراسم سالانه فناوری‌های همگرا (انبیک)

سایت NBIC-هر سال برنامه یک روزه‌ای جهت تاکید بر تحقیقات بین‌رشته‌ای نانوفناوری در آمریکا برگزار می‌شود. در این برنامه علاوه بر ارائه دستاوردها و سخنرانی‌ها، جوایزی نیز در زمینه‌های پژوهشی، علمی، هنری و پویانمایی به صاحبان اثرهای برجسته اعطا می‌شود.

به گزارش پایگاه فناوری های همگرا (NBIC) هر ساله مرکز ارتباط متقابل نانو‌زیست (Nano/Bio Interface Center) دانشگاه پنسیلوانیا برنامه یک روزه آموزش و توسعه را با تاکید بر تحقیقات بین‌رشته‌ای نانوفناوری برگزار می‌‌کند. مطالعه ویژگی‌های منحصر به فرد ساختارها در مقیاس اتمی و مولکولی منجر به پیشرفت‌هایی در اجزای رایانه، فناوری‌های انرژی جایگزین و بسیاری از کاربردهای دیگر شده است. در این برنامه، پژوهشگران نانوفناوری کارهای خود را ارائه داده و نمایشگاه علمی در سطح دبیرستان نیز در حاشیه این برنامه برگزار می‌کنند. همچنین در این رویداد، تورهای مدرسه‌های مهندسی و آزمایشگاه‌های علوم کاربردی برگزار شده و سخنرانی ویژه‌ای توسط یک شخصیت برجسته در این زمینه ارائه می‌شود. در این برنامه، مراسم اعطای جایزه نیز برگزار می‌شود که دستاوردهای دانشجویی دانشگاه پنسیلوانیا در زمینه پژوهش و خلاقیت را شناسائی می‌کند.
جایزه پژوهشی تحصیلات تکمیلی انبیک (همگرایی نانوفناوری، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی- مترجم) نیز به دستاوردهای آکادمیک اختصاص دارد، در حالی که جایزه عکس که در زمینه‌های علمی، هنری و پویانمائی ارائه می‌شود، به دانشجویانی اختصاص دارد که چشم‌اندازهای قابل‌توجه و مهیجی از پدیده‌های نانومقیاس در تحقیقات خودشان ارائه داده‌اند.
جایزه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی سال ۲۰۱۵ به فرانک استرلر ، دانشجوی تحصیلات تکمیلی در بخش مهندسی و علم مواد اختصاص یافت. پروژه استرلر در زمینه کلیدهای نانوالکتروشیمیائی کم مصرف به عنوان نامزد جانشینی ترانزیستورها می‌باشد. جایزه عکس علمی امسال نیز به دلیل تصویر ۳ بعدی میکروسکوپ الکترونی از آرایه‌های نانوآنتنی پلاسمونیک به های ژو دانشجوی تحصیلات تکمیلی در بخش مهندسی و علم مواد اعطاء شد. هم‌چنین جایزه هنری به ۲ عضو از آزمایشگاه ایگور بارگاتین (Igor Bargatin) به نام‌های جان کورتس ، دانشجوی تحصیلات تکمیلی مهندسی مکانیک و کیوان دوامی فوق دکترای مهندسی مکانیک اهدا شد. آنها یک عکس رنگی از جنگل ورقه‌های گرافینی عمودی، که با عنوان نانودیوارهای کربنی هم شناخته می‌شوند، ارائه داده بودند که بر روی زیرلایه مسی رشد کرده بود. مارتین هاسه نیز به خاطر ویدئوی” تفکیک فاز القائی انتقال حلال در عمل” جایزه مربوط به بخش پویانمائی را از آن خود کرد. هاسه یک محقق فوق‌دکترا در بخش مهندسی زیست‌مولکولی و شیمیایی می‌باشد.