معرفی محصولات نانویی در نمایشگاه جانبی سی‌امین کنفرانس بین‌المللی برق

سی‌امین دوره کنفرانس بین‌المللی صنعت برق به عنوان مهم‌ترین و معتبرترین رویداد علمی ایران و منطقه در حوزه صنعت برق دوم تا چهارم آذرماه در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

فراهم کردن بستر مناسب برای کنکاش، تبادل افکار و اندیشه‌های محققان، استادان، مدیران و کارشناسان، ارائه دستاوردهای اندیشمندان و صاحب نظران صنعت برق به جامعه علمی و صنعتی، فراهم کردن امکانات و شرایط لازم برای شناخت اصولی و گسترده متقابل صنعت و دانشگاه و بسترسازی برای استفاده از اصول مدیریت فناوری در توسعه صنعت برق کشور از اهداف این کنفرانس ‌بین‌المللی عنوان شده است.

این کنفرانس در ۲۰ محور جداگانه طبقه بندی و برای هر محور کمیته علمی-تخصصی متشکل از استادان دانشگاه‌ها و مدیران و متخصصین ارشد صنعت برق تشکیل شده است. از جمله این محورها می‌توان به، کنترل و ابزار دقیق و اتوماسیون (ACI)، شیمی و مواد (CAM)، کنترل و حفاظت (CAP)، دیسپاچینگ و مخابرات (DTC)، بهره‌وری و مدیریت انرژی (EEM)، ماشین‌های الکتریکی (ELM)، محیط زیست، ایمنی و بهداشت (ENV)، تولید انرژی الکتریکی (EPG)، بازار برق (EPM) و پست‌های فشارقوی (HVS) اشاره نمود.

همچنین در راستای معرفی تولیدکنندگان داخلی تجهیزات صنعت برق به شرکت کنندگان و متخصصین، ایجاد رقابت سالم و سازنده برای نیل به کیفیت مورد نظر، معرفی نقش پژوهش و تحقیق در پیشرفت صنعت، ایجاد علاقه در شرکت‌ها، سازمان‌ها و واحدهای مختلف صنعت برق به امر پژوهش، معرفی متخصصین و صاحب نظران این صنعت به مسئولین، مدیران و سیاست گذاران و برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه صنعت برق و ایجاد توازن و تعادل بین تولید و مصرف در حاشیه این کنفرانس نمایشگاهی جانبی برپا شده است.

در این نمایشگاه جانبی بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی حاضر شده و به معرفی دستاوردهای خود می‌پردازند.  
گفتنی است، شرکت‌ها و فناوران فعال فناوری نانو در صنعت برق با هدف معرفی توانمندی‌ها و محصولات نانویی تولید شده در کشور و رسوخ این فناوری در صنعت جهت بهبود و افزایش بازدهی در نمایشگاه جانبی سی‌امین کنفرانس بین‌المللی برق حضور یافته‌اند.

از جمله محصولات نانویی ارائه شده در این نمایشگاه می‌توان به فیلترهای نانویی و نیروگاهی (شرکت بهران‌فیلتر)، نانوسیالات خنک‌کننده و افزایش سطح (شرکت نانو پوشش‌فلز)، پوشش‌های آبگریز کننده‌ی سطوح(شرکت رامو)، نانوپوشش‌های سخت و مقاوم (قابل استفاده صنایع برق و انرژی)، فناوری پلاسما( جهت حذف آلاینده‌های گازی) اشاره نمود.