آشنایی بالغ بر ۱۵۰۰ دانشجو با فناوری نانو در هفته فناوری نانو استان یزد

دومین هفته فناوری نانو کشور در تاریخ ۳۰ آبان الی ۵ آذرماه به مدت ۶ روز با مشارکت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و استانداری یزد و با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی، سازمان‌ها و ادارات استان برگزار شد.

در طول برگزاری این رویداد، برنامه‌های متنوعی در حوزه ترویج دانش آموزی، دانشجویی و صنعتی فناوری نانو، نمایش دستاوردهای فناوری نانوی کشور، معرفی و ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ساله توسعه فناوری نانو در ایران به منظور آشنایی استادان، دانشجویان، دانش آموزان، مدیران استانی و صاحبان صنایع برگزار شد.

در طول این هفته، ۱۷ رویداد دانشجویی فناوری نانو(۱۱ سمینار ترویجی و ۶ سمینار تخصصی) در پنج شهر (یزد، تفت، مهریز، بافق و اردکان) و ۱۰ دانشگاه استان شامل: دانشگاه یزد(دانشکده علوم پایه و دانشکده فنی و مهندسی)، پژوهشکده پوشش‌های نانوساختار دانشگاه پیام نور مرکز یزد، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دانشگاه پیام نور مرکز تفت، دانشگاه علمی-کاربردی جواد الائمه (ع) یزد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دانشگاه پیام نور مرکز مهریز، دانشگاه علم و هنر یزد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق و دانشگاه پیام نور مرکز اردکان با ارائه اعضای هیئت علمی فعال در حوزه فناوری نانو و همچنین مدرسان دارای گواهی تدریس فناوری نانو برگزار شد که در جریان آن بالغ بر ۱۵۰۰ نفر با فناوری نانو آشنا شدند و مقدمات ایجاد ۳ نهاد ترویجی دانشجویی فناوری نانو (انجمن نانو فناوری دانشگاه پیام نور مرکز مهریز، انجمن علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه یزد و انجمن نانو فناوری دانشگاه پیام نور مرکز تفت) در استان فراهم شد. همچنین پیش ثبت نام بالغ بر ۱۵۰ نفر در ششمین مسابقه ملی فناوری نانو نیز صورت پذیرفت.

شایان ذکر است، در پی برگزاری هر سمینار ترویجی دانشجویی فناوری نانو در هر دانشگاه از حاضرین در سمینار نیز در خصوص هفته‌های استانی نانو نظرسنجی به عمل آمد که ۱۱۱۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و نتایج آن در صفحه «هفته فناوری نانو» قابل مشاهده و دریافت است.

همچنین مسابقه‌ای تحت عنوان «نانوصدا» با همکاری سایت آموزش فناوری نانو ویژه حاضران در سمینارهای ترویجی برگزار شد. و ۱۰۰۰ عدد سی دی نانوصدا در بین علاقمندان به این مسابقه توزیع شد. نتایج برگزیدگان این مسابقه در صفحه هفته فناوری نانو استان یزد درج خواهد شد.

علاوه بر این قریب به ۲۰۰۰ ماهنامه فناوری نانو، ۱۲۵۰ کتابچه معرفی سایت آموزش فناوری نانو، ۱۲۵۰ بروشور معرفی بنیاد آموزش فناوری نانو، هفته‌های استانی نانو و حمایت از نشریات دانشجویی نانو، ۳۵۰ کارت اعتباری سایت آموزش فناوری نانو، ۵۰۰ نمونه سوال مسابقه ملی فناوری نانو و سایر اقلام تبلیغاتی مرتبط با برنامه‌ها و حمایت‌های کارگروه‌های مختلف ستاد نانو در بین حاضران توزیع شد.

در حاشیه برگزاری سمینارهای ترویجی دانشجویی فناوری نانو نمایشگاه عکس دستاوردهای فناوری نانو ایران نیز با هدف آشنایی بیشتر مخاطبان با توانایی‌های علمی کشور در ۸ محل مختلف در ۴ شهر استان (یزد، تفت، بافق و اردکان) برپا شد که به طور تقریبی بالغ بر ۳۵۰۰ نفر از این نمایشگاه دیدن داشتند.

شایان ذکر است هفته‌های فناوری نانو در استان‌های مختلف کشور در راستای تحقق سند چشم انداز ۱۰ ساله دوم فناوری نانو کشور(۱۴۰۴-۱۳۹۴) و به منظور رصد فناوری نانو در استان‌ها، شناسایی پتانسیل‌های استان‌ها در حوزه فناوری نانو، انتقال فناوری نانو و تجارب موفق این حوزه به صنایع استان‌ها و معرفی ستاد نانو آیین نامه‌ها و حمایت‌های آن، ترویج و گسترش دانشجویی و صنعتی این فناوری و همچنین شناسایی موانع و مشکلات صد راه ترویج و گسترش این فناوری در استان‌ها، برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند تصاویر اولین هفته فناوری نانو را در گالری تصاویر ستاد نانو مشاهده و دریافت نمایند.

نمودارهای آماری هفته فناوری نانو استان یزد
filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9